علت محبوبیت برخی گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که میزان فروش بالای آیفون های ۶ اس پلاس، ۷ پلاس و ۸ پلاس در ایالات متحده آمریکا، همگی نشان از محبوبیت صفحه نمایش بزرگ‌تر دارد.

علت محبوبیت برخی گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس مطالعات و تحقیقات جدیدی که توسط موسسه آمار و تحقیقاتی CIRP ارائه شده است، حدود نیمی از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در ایالات متحده آمریکا در آخرین فصل از سال 2017 میلادی، آیفون‌های 6 اس پلاس، 7 پلاس و 8 پلاس  بوده‌اند که این آمار نشان می‌دهد صفحه‌های نمایش بزرگتر از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

    همچنین مدل‌های 2017 آیفون یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، حدود 61 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند که این آمار کمتر از 72 درصدی است که آیفون‌های 7 و 7 پلاس در آخرین سه ماهه سال پیش از آنِ خود کرده بودند.

    البته مقایسه میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2017 با 2016 به دلیل قیمت بالای آیفون 10 در نوامبر، آنقدر هم بدون خطا نیست اما در مجموع به نظر می‌رسد که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بیشتر از حد معمول در فصل تعطیلات سال نوی میلادی به فروش رسیده‌اند.

    بر اساس این آمار، گوشی‌های هوشمند آیفون 7 و 7 پلاس حد فاصل اکتبر تا دسامبر سال 2017، حدود یک چهارم فروش در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرده‌اند که سهم فروش آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس نیز حدود 8 درصد از بازار فروش آن در این کشور بوده است. آیفون SE نیز با وجود کمبود سخت‌افزاری در آن دوران، فروشی مانند سری 6 اس داشت.

    این گزارش حاکی از آن است که آیفون 10 حدود 20 درصد از کل فروش آیفون در فصل تعطیلات سال 2017 را تشکیل می‌دهد که این رقم بخش قابل توجهی از فروش گوشی هوشمند را تشکیل داده است. اما به هرحال، قیمت بسیار بالا و محدودیت‌های عرضه آیفون 10 مقایسه با مدل‌های قبلی را اندکی پیچیده و دشوار می‌کند.

    حالا علت استقبال کاربران چیست؟

    بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان در سراسر جهان بر این باورند که علت اینکه کاربران به جای نسخه‌های جدیدتر اما با اندازه معمولی، به سراغ مدل‌هایی می‌روند که صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد، همان اندازه صفحه نمایش این گوشی‌هاست. چراکه این روزها کاربران به دلایل مختلفی نیاز به نمایشگر بزرگتری در گوشی همراه خود دارند و برخی هم بجای آنکه هم گوشی بخرند و هم از تبلت استفاده کنند، می‌خواهند گوشی همراهی داشته باشند که نقش تبلت و صفحه نمایش را هم ایفا کند.

    به گونه‌ای که آیفون 6 اس پلاس، 7 پلاس و 8 پلاس، حدود 30 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار بدان معناست که نیمی از آیفون‌هایی که در سه ماهه آخر 2017 به فروش رفته‌اند، دارای صفحه نمایشی بزرگ‌تر از 4.7 اینچ بودند. البته از لحاظ مالی نیز، اپل از فروش نسخه‌های بزرگتر این گوشی‌ها سود بیشتری را کسب کرده است چراکه مدل‌هایی که از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردارند، قیمت بالاتری نیز دارند.

    تحلیلگران موسسه KGI معتقدند که شرکت آمریکایی اپل در سال 2018 قصد دارد که به تولید گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگتری بپردازد تا بتواند رضایت و نیاز مشتریان و کاربران خود را تامین کند. به گفته آنها، اپل تصمیم گرفته است که در سال جاری میلادی مدل آیفون 10 پلاس با صفحه نمایشی 6.4 اینچی و همچنین یک نسخه دیگر از آیفون 6.1 اینچی را معرفی و به بازار عرضه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر