باز کردن قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی S۸ تنها با یک عکس

عصر کالا- سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار و جدید خود تحت عنوان گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس را رونمایی کرده است. این گوشی‌ها دارای بیشترین گزینه‌های امنیتی در میان تلفن‌های هوشمند موجود در بازار هستند.

باز کردن قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی S۸ تنها با یک عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا«به نقل از هم رسان ، هر دوی این گوشی‌ها به ویژگی‌های IRIS (قابلیت اسکن عنبیه چشم) و تشخیص چهره مجهز هستند تا باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند و ورود به وب سایت‌ها برای کاربران آسان‌تر از همیشه شود.
    بنابراین کافی است گوشی گلکسی S8 و یا S8 پلاس را در مقابل چشمان خود و یا کل صورت قرار دهید ـ دقیقاً مانند کاری که برای گرفتن عکس‌های سلفی انجام می‌دهید ـ تا بتوانید به راحتی قفل گوشی خود را باز کنید.
    در سال‌های اخیر برای بهبود امنیت محصولات مختلف از فناوری‌های بیومتریک برای تشخیص هویت فرد (ID) مانند تشخیص شبکیه، عنبیه، اثر انگشت و یا DNA استفاده می‌شود اما هک‌های زیادی مربوط به این گونه سیستم‌های امنیتی بیومتریک در گذشته رخ داده و اسکنر اثر انگشت و یا تشخیص عنبیه چشم در مقایسه با انتخاب یک رمز عبور امنیت کمتری دارد و می‌توان حتی با یک عکس از صاحب گوشی، قفل گوشی او را باز نمود.

    حسگر تشخیص چهره سامسونگ چقدر امن است؟
    این حسگر حداقل در شرایط کنونی تا حد زیادی غیر قابل اطمینان است. فیلم‌های منتشر شده در یوتیوب نشان می‌دهد می‌توان قفل گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را با استفاده از تصویر مالک آن که از شبکه فیس بوک به دست آمده باز کرد.
    البته موفقیت این کار به این نکته بستگی دارد که عکس مورد استفاده در زاویه و فاصله‌ای طبیعی گرفته شده یا خیر. عکس باید تقریباً مشابه با حالتی که شخص در حالت عادی گوشی را در دست می‌گیرد و مستقیماً قفل را باز می‌کند باشد. مشخص نیست آیا می‌توان از این راه، دور زدن در مورد تمام عکس‌هایی که با فاصله کمی گرفته شده‌اند و زاویه نامناسبی دارند را استفاده کرد یا خیر.
    آیا سامسونگ می‌تواند در زمان باقی مانده تا ارائه گوشی به بازار، ویژگی تشخیص چهره را بهبود بخشد یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال باید مدت کوتاهی منتظر بمانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر