ابداع فناوری جدید برای تولید تراشه های موبایلی ۸ نانومتری

عصر کالا- پس از همه گیرشدن استفاده از تراشه های ظریف ۱۰ و ۱۴ نانومتری در گوشی های هوشمند، حالا تلاش هایی برای تولید تراشه های تلفن همراه ۸ نانومتری با موفقیت انجام شده است.

ابداع فناوری جدید برای تولید تراشه های موبایلی ۸ نانومتری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، سامسونگ با موفقیت و برای اولین بار فرایند ذوب فلزات برای تولید تراشه های 8 نانومتری را به سرانجام رسانده و قصد دارد باهمکاری شرکت کوالکوم تولید این تراشه ها را در آینده نه چندان دور ممکن کند. دو طرف قبلا هم در زمینه تولید تراشه های 10 و 14 نانومتری با هم همکاری داشته اند.

    تراشه های 8 نانومتری در مقایسه با تراشه های نسل فعلی تلفن همراه تا 10 درصد کمتر انرژی مصرف می کنند و 10 درصد هم فضای کمتری را اشغال می کنند.

    فناوری به کار گرفته شده برای تولید این تراشه ها Low Power Plus (8LPP) نام دارد و سامسونگ قصد دارد بعد از تکمیل آن از سال آینده میلادی تلاش ها برای تولید تراشه های 7 نانومتری را نیز آغاز کند.

    البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که در این زمینه در حال فعالیت است. شرکت تایوانی TSMC نیز در تلاش برای تولید تراشه های تلفن همراه 7 نانومتری است، اما گفته می شود فناوری ابداع شده توسط سامسونگ در این زمینه برتری آشکاری بر رقیب تایوانی خود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر