مقایسه گوشی هواوی P۹ و گوشی LG G۵

عصر کالا- در این مطلب قصد داریم گوشی هواوی P۹ را در مقابل گوشی LG G۵ قرار دهیم.

مقایسه گوشی هواوی P۹ و گوشی LG G۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت هواوی  به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید گوشی های اندروید در آوریل 2016 گوشی هواوی P9 را به عنوان پرچمدار جدیدش به بازار عرضه کرد.
    شرکت LG  نیز به عنوان یکی از شرکت های بزرگ و موفق در تولید گوشی های هوشمند در فوریه سال 2016 یکی از گوشی های ساخت خود را با نام  LG G5 روانه بازار کرد.
    در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

    طراحی

    جنس بدنه گوشی هواوی P9 از آلومینیوم و جنس بدنه گوشی LG G5  از فلز و پلاستیک است. هر دو گوشی دارای USB از نوع C ، سنسور اثر انگشت و باتری با قابلیت شارژ سریع هستند. وزن گوشی هواوی P9 حدود 144 گرم  و وزن گوشی LG G5 نیز 159 گرم است.

    صفحه نمایش

    گوشی هواوی P9 دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی  از نوع سوپر IPS-NEO LCD با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4  با رزولوشن 1080 در 1920 و با قابلیت مولتی تاچ است.

    گوشی LG G5 نیز دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی از نوع IPS LCD  با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4  با رزولوشن 1080 در 1920 است و با قابلیت مولتی تاچ یا چند لمسی است.

    دوربین

    گوشی هواوی P9 دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در عقب و دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در جلواست. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود).

    دوربین این گوشی دارای  فوکوس لمسی، فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص لبخند و چهره،  فلش LED از نوع dual tone و قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR است( این قابلیت برای کاربر امکان گرفتن عکس سلفی در نور کم را فراهم می کند). همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت  1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. 

    گوشی LG G5 نیز دارای دوربین دوگانه 16مگاپیکسلی با  دیافراگم f/1.8 و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در عقب و  دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در جلو می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس لمسی،  فوکوس تشخیص لبخند و چهره، فلش LED  از نوع dual tone است و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت  2160p فریم در ثانیه را داراست.

    نرم افزار

    هر دو گوشی هواوی P9  و LG G5  با نسخه  اندروید 6.0  مارشمالو به بازار عرضه شده اند که قابلیت ارتقا به اندروید 7.0 نوقا را دارند.


    سخت افزار

    گوشی  هواوی P9  مجهز به پردازنده Hisilicon Kirin955 است. باتری آن 3000 میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر بوده . این گوشی در دو مدل با حافظه داخلی 32GB با رم 3 گیگ و 64GB با رم 4 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی  تا 256GB را دارد.

    گوشی LG G5 نیز مجهز به پردازنده اسنپدراگون 820 است. دارای باتری لیتیوم یونی 2800 میلی آمپری  قابل تعویض توسط کاربر  است . این گوشی نیز در یک مدل با حافظه داخلی 32GB با رم 4 گیگ عرضه شده است و  قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا  256GB را دارد.


    رنگ و قیمت

    گوشی هواوی P9  در رنگ های  نقره ای، صورتی، خاکستری و طلایی با قیمت 440 یورو در بازار موجود است.

    گوشی LG G5 نیز در رنگهای مشکی، صورتی، نقره ای، خاکستری و طلایی با قیمت 430 یورو در بازار موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر