گام‌هایی که اپل در سال ۲۰۱۷ باید بردارد

عصر کالا-انتشار محصولات ۲۰۱۶ شامل تمامی نقایص مشخص اپل (قیمت بالا، پورت های کمتر، فقدان قابلیت های مخصوص بازی) بدون اعمال هیچ گونه ابتکار یا زیبایی جدید بوده است. به این ترتیب انتخاب اپل نسبت به رقبای پر تلاشش سخت و سخت تر شده است. از نظر ما، اپل باید در روند تولید محصول خود تغییراتی ایجاد کرده تا اعتبار سابق را بدست آورد.

گام‌هایی که اپل در سال ۲۰۱۷ باید بردارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از وب‌سایت بهترین ها در زمین: 2016 سال پرفروغی برای اپل نبود. این کمپانی در سالی که گذشت اقدام به انتشار چندین محصول پایه کرده و با مرافعه ها و بحث های دادگاهی نیز مواجه بود. پس از چنین سال کم باری، اپل در سال 2017 باید چه قدم هایی بردارد تا شهرت و اعتبار خود را تقویت نماید؟ در این مطلب از بهترین ها در زمین ما را همراهی کنید.

    انتشار محصولات 2016 شامل تمامی نقایص مشخص اپل (قیمت بالا، پورت های کمتر، فقدان قابلیت های مخصوص بازی) بدون اعمال هیچ گونه ابتکار یا زیبایی جدید بوده است. به این ترتیب انتخاب اپل نسبت به رقبای پر تلاشش سخت و سخت تر شده است. از نظر ما، اپل باید در روند تولید محصول خود تغییراتی ایجاد کرده تا اعتبار سابق را بدست آورد.
     

    دهمین سالگرد آیفون

    با رسیدن 2017، ده سال از تولید اولین آیفون می گذرد. این آیفون نه تنها موفقیت قابل توجهی برای اپل به شمار می رفت، بلکه یکی از مهم ترین محصولات تکنولوژی برای مشتریان نیز محسوب می شد. بعید است آیفون بعدی به همان اندازه ی آیفون اول تحول برانگیز باشد، اما در سالی که ویژگی و قابلیت های با کیفیتی را شاهد خواهیم بود اپل باید برای دستیابی به موفقیت بیشتر تلاش سخت تری نماید.

    به این ترتیب iPhone 8 (یا هر چه قرار است نام داشته باشد) باید پیشرفت قابل توجه تری نسبت به iPhone 7 و 7 Plus به نمایش بگذارد. اگر شایعات درست باشند، آیفون جدید از نظر ظاهری نیز تغییر پیدا کرده و دارای یک نمایشگر لبه به لبه با قابلیت خازنی TouchID، دوربین و کلید اصلی می باشد.
     

    تصاویر اسمارت فون هایی که قرار است در سال جدید منتشر شوند مسیر رو به رشدی را نشان می دهند، به این ترتیب آیفون بعدی باید بتواند خود را در میان رقبا بالا بکشد. امید است نسخه ی آپدیت شده ی دوربین دو لنز آیفون 7 پلاس را در تمامی پرچم داران 2017 در کنار افکت های بوکه DSLR مانند شاهد باشیم.

    آیفون 7 و 7 پلاس از بهترین محصولات اپل در سال 2016 به شمار می روند، اما نتوانستند به اندازه ی کافی برتر نشان دهند. طی سال ها بیشتر نوآوری های اپل تکراری شده یا از سوی رقبا نیز اعمال شده است. اگر اپل ویژگی مهیج دیگری به آیفون نیفزاید، سیر ثابتی در بازار فشرده ی امروز پیدا خواهد کرد و شاید هم برخی رقبا بتوانند از آن پیشی بگیرند.

    عرضه ی یک لپ تاپ الهام گرفته از موبایل

    امروزه لپ تاپ ها/تبلت های دو در یک که با عنوان کانورتیبل نیز شناخته می شوند، بسیار مورد توجه هستند. این دستگاه ها دارای تاچ اسکرین و قابلیت حمل یک تبلت و در طرف دیگر کیبورد اندازه کامل و قدرت محاسباتی یک لپ تاپ هستند. نسخه های دو در یک بسیاری وجود داشته که در ابتدا لپ تاپ هستند، درحالیکه نسخه هایی نیز در اصل تبلت به شمار می روند.

    اپل در سالی که گذشت یک گام به سمت ارائه ی مک بوک های با تاچ اسکرین برداشت، اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که ویژگی های موبایل در حال ورود به دستگاه های دسکتاپ هستند. آیپد پرو می تواند با کیبورد هوشمند و قلم مجهز شده و آپشن جدید تاچ بار هم ویژگی های جدید ناوبری و حرکتی را به مک بوک پرو آورده است. با این حال هیچ کدام از این رویکردها ستایش زیادی ندارند و قیمت بالای تاچ بار و دقت کمتر آن حتی نقص نیز به شمار می روند.
     

    اکنون زمان مناسبی است که اپل یک نسخه ی جذاب از یک کانورتیبل را عرضه کند. اکنون فرصت آن وجود دارد که اپل میل و تمایل مصرف کنندگان را به شیوه ای اپل وار برآورده نماید.

    در کمترین حالت، خط تولید مک بوک باید ارتقا یابند. اگرچه بدنه های یکپارچه ی آلومینیومی این محصولات باریک تر و سبک تر شده اند، اما دارای همان شکل فیزیکی سال ها پیش هستند. این محصولات در کنار دستگاه های چند ورودی و انعطاف پذیری مانند سرفیس بوک مایکروسافت، کم فروغ به نظر می رسند.

    ارائه ی اپل واچ ها

    اپل سال گذشته اقدام به عرضه ی سری دو اپل واچ نمود. مانند مدل قبل، این ساعت هم پیشرویی در بخش ساعت های هوشمند به شمار می رود. این ساعت با GPS و سنسور نظارت بر ضربان قلب داخلی، می تواند به عنوان یک ردیاب سلامتی بکار رود که از ویژگی های مثبت اپل واچ است.
     

    تغییر زیاد در روند اسمارت واچ ها در سال جدید کار چندان درستی نخواهد بود، اما امید است نسخه های جدید اپل واچ ساده تر و پیشرفته تر باشند. با تنظیمات حباب مانند و گوشه های مدور فعلی، این ساعت از نظر فیزیکی شبیه به نسل اول آیفون ها می باشد. این ساعت دارای طراحی ساده ای بوده اما بسیار بزرگ است و تاحدی ظاهری منسوخ شده دارد.

    یک نسخه ی کوچک تر شاید بتواند توجه بیشتری را از سوی مصرف کنندگان به خود جلب کند و به عنوان یک ردیاب تناسب اندام راحت تر بکار گرفته شود.

    پذیرش واقعیت مجازی

    2016 سال اولین ها در زمینه ی واقعیت مجازی به شمار می رود اما هنوز در این بخش خودنمایی نکرده است. خط تولید دسکتاپ این کمپانی از هدست های قدرت کامپیوتری مانند HTC Vive یا Oculus Rift پشتیبانی نکرده و آیفون نیز با هدست های واقعیت مجازی موبایل فعلی (Gear VR یا Google Daydream) سازگاری ندارند.
     

    اما واقعیت مجازی در حال پیشرفت به خصوص در تلفن ها است. سازگاری گسترده با واقعیت مجازی موبایل ظاهرا برای دستگاه های اندرویدی در لیست قرار گرفته است که همین ویژگی می تواند موجب از رده خارج کردن آیفون شود.

    اپل اشاره کرده که واقعیت مجازی از برنامه های آینده ی این کمپانی به شمار می رود اما نادیده گرفتن این بخش کار درستی نخواهد بود و این کمپانی باید گام هایی برای پذیرش و ارائه ی این پلتفرم جذاب بردارد. سازگاری با Google Daydream نقطه ی مثبتی برای اپل به شمار خواهد رفت.

    حل مسائل ذخیره سازی و کاستن از مشکلات iClouad

    یکی از پردردسرترین مشکلات دستگاه های اپل، فقدان فضای ذخیره سازی و مشکلات متوالی iCloud است.

    بر این اساس تلفن ها، لپ تاپ ها و تبلت های اپل با فضاهای ذخیره سازی داخلی ارائه می شود و نسبت به رقبای ویندوز و اندرویدی خود بیشتر به این فضاهای داخلی تکیه دارند. در سال 2016 سطح ذخیره سازی برای آیپدها و آیفون ها تقویت شده است اما این دستگاه ها در گسترش پورت ها و جک ها خوب عمل نکردند.

    همواره می توان به ذخیره سازی اطلاعات و داده ها در فضای ابری به جای فضای ذخیره سازی دستگاه پرداخت که به این ترتیب می توان به داده های فوق از طریق تمامی دستگاه های اپل دسترسی داشت. بک آب های آیفون نیز به صورت خودکار در iCloud ذخیره می شوند. با این حال فضای ابری اپل تنها 5 گیگابایت به صورت رایگان در اختیار است و برای فضای بیشتر باید هزینه ای پرداخت شود.
     

    به طور خلاصه، محصولات اپل به گونه ای طراحی شده که مصرف کنندگان را بیشتر به استفاده از فضای ذخیره سازی iCloud وادار کنند. بدون حفظ و نگهداری دقیق محتوا و تنظیمات، با نوتیفیکشن های پر شدن فضا روبه رو می شوید و مشکلاتی از این دست نیز وجود دارند. این ناراحتی ها می توانند با استفاده از برنامه های جانبی مانند Google Drive یا Google Photos حل شود اما انتظار می رود اپل خود این مشکلات را حل کند. افزایش فضای رایگان ابری می تواند راهی برای راضی کردن بیشتر مصرف کنندگان در سیستم جاری باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر