بمب متنی گوشی‌های آیفون را از کار می‌اندازد

عصر کالا- یک پیام متنی مشهور به بمب متنی که حاوی تنها یک کاراکتر است، می‌تواند گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر محصولات اپل را از کار بیندازد.

بمب متنی گوشی‌های آیفون را از کار می‌اندازد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، یک وبلاگ ایتالیایی مشهور و فعال در زمینه تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون و حتی سایر محصولات اپل در معرض خطر این بمب متنی (text bomb) هستند که قادر است با ارسال یک پیام کوتاه که حاوی تنها یک کاراکتر یا حروف الفباست، موجب از کار افتادن و هنگ کردن گوشی های آیفون، آی‌پاد، آی‌پد، اپل واچ و مک بوک آنها شود.

    البته گزارش‌های دیگر حاکی است که اپلیکیشن‌های واتس اپ، فیس بوک مسنجر، اوت لوک و جی میل در سیستم عامل iOS  نیز پس از باز کردن چنین پیام‌های آلوده‌ای، با مشکلات فراوانی مواجه شده است. اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه پیام‌رسان‌های اسکایپ و تلگرام هم تحت تاثیر این بمب متنی قرار گرفته‌اند، منتشر نشده است.

    نحوه عملکرد این بمب متنی این گونه است که محصولات اپل همچون گوشی‌های هوشمند آیفون، در صورت دریافت و باز کردن یک پیام کوتاه حاوی تنها یک کاراکتر، هنگ کرده، از دسترس کاربران خارج شده و به طور کلی از کار می‌افتند.

    بر اساس اطلاعات وب‌سایت هکر نیوز، نکته جالب توجه اینجاست که کاربرانی که از جدیدترین نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل iOS بهره می‌برند، بیشتر با چنین مشکلاتی نظیر بمب متنی مواجه شده‌اند.

    بمب متنی معمولا یک پیام کوتاه را به صورت کاملا تصادفی و اتفاقی به کاربران محصولات اپل ارسال می‌کند تا به محض آنکه کاربران آن پیام را دریافت و باز کنند، فعال‌سازی شده و با نفوذ به دستگاه مورد نظر، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرد.

    گفته می‌شود این پیام کوتاه تنها یک کاراکتر از زبان تلوگو که یک زبان محلی و بومی در هندوستان است، را به کاربران می‌فرستد تا بتواند از عدم آگاهی و اطلاع آنها از زبان مذکور، به سرقت اطلاعات و هک دستگاه‌های الکترونیکی مذکور اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر