این پرچم‌داران در راهند

عصر کالا- تلفن‌های هوشمند هر سال با فناوری‌های جدید وارد بازار می‌شوند و به طیف علاقه‌مندان خود می‌افزایند. رقابت بین کمپانی‌های تولید‌کننده موبایل چند سال است که شدت گرفته و هریک به نوبه خود در تلاش است تا بر دیگران غلبه و طرفداران بیشتری برای خود دست‌و‌پا کند.

این پرچم‌داران در راهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اقتصادآنلاین ؛ تقریبا دو دهه پیش از این، زمانی که تلفن همراه تازه وارد بازار شده بود، رقابت چندانی بین تولید‌کننده‌ها نبود. در آن زمان موبایل به معنای گوشی نوکیا بود و بعدها کمپانی اپل با نوآوری‌های خودش توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند و حالا هم که توانسته بخش جالب توجهی از کاربران موبایل را به خود اختصاص دهد و نوکیایی که در سال‌های پیدایش موبایل حرف نخست را در حوزه تلفن همراه می‌زد حالا به حاشیه رفته و هرچند هنوز به‌طور کامل ناامید نشده سعی دارد آخرین تلاش‌های خود را بکند و اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، می‌بینیم که قوت‌گرفتن این برند در دنیای موبایل به چیزی شبیه یک معجزه نیاز دارد. به گزارش دنیای اقتصاد، در این میان کمپانی‌های دیگر که بعدها به تولید موبایل پرداختند توانستند سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص دهند و حالا کار به جایی رسیده که اگر یک تولید‌کننده در پرچمدار جدید خود نوآوری و خلاقیتی نداشته باشد نمی‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند و در نتیجه سهمی از بازار نخواهد داشت. رقابت در این حوزه در سال‌های اخیر شدت گرفته و حالا دیگر کمپانی اپل هم که در آن سال‌ها و پیش از مرگ استیو جابز همواره با خلاقیت‌های جذاب خود چشم‌های همه را به خود جلب می‌کرد در حال دست‌وپا زدن برای پیشی گرفتن از رقباست و تلاش خود را می‌کند از دیگران جا نماند.
    امسال نیز هریک از تولیدکننده‌های موبایل با عرضه پرچمداران جدید خود قدم در این راه گذاشته‌اند؛ آنها که سال گذشته ضعیف عمل کرده بودند و سهم بازار را از دست داده بودند تلاش کرده‌اند جایگاه خود را به‌دست بیاورند و آنها که وضعیت مناسبی در نمودار داشتند سعی کرده‌اند جایگاه خود را حفظ کنند. برخی از این شرکت‌ها مانند شیائومی که در زمان کمی خوش درخشیده و همچنین کمپانی‌های ال‌جی و سونی پرچمدار‌های امسال خود را با قابلیت‌های جالب توجه خود معرفی کرده‌اند و برخی دیگر هنوز در راه هستند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی تلفن‌های هوشمندی بپردازیم که قرار است تا پایان سال 2017 روانه بازار شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند.

    اچ‌تی‌سی
    کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر نتوانسته چندان که باید سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌های همراه را به خود اختصاص دهد و در تلاش است تا بتواند سهم از دست رفته خود را در این بازار به دست بیاورد. امسال این کمپانی قرار است تلفن هوشمندی با ویژگی‌های منحصر به فرد عرضه کند تا شاید بتواند توجه کاربران تلفن هوشمند را به سمت خود جلب کند. این پرچمدار جدید که طبق شنیده‌ها HTC Ocean نام دارد قرار است بدنه‌ای حساس به لمس داشته باشد. در واقع مهمترین ویژگی این تلفن همراه که قرار است آن را از دیگر پرچمداران حال حاضر متمایز ‌کند حسگر لمسی در کناره‌های بدنه است.
    با استفاده از این حسگر، کاربر می‌تواند عملکردهای گوناگونی را انجام دهد. صفحه‌نمایش این گوشی بر اساس اخبار و شایعاتی که تاکنون به دست ما رسیده 5/ 5 اینچ با رزولوشن 1440 در 2560 است. چیپست پردازشی قدرتمند SnapDragon 835، حافظه 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64گیگابایت و همچنین باتری 3000 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی ‌است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند نیز 12 و دوربین جلوی آن 8 مگاپیکسل است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه HTC Ocean طبق شایعات این است که این گوشی قرار است بدون هرگونه دکمه فیزیکی طراحی شود. همچنین کمپانی HTC ظاهرا در جدیدترین پرچمدارش درگاه 5/ 3 میلی‌متری صدا را حذف کرده است. این تلفن هوشمند قرار است حدود دو هفته دیگر معرفی ‌شود.

    موتورولا
    کمپانی موتورولا را هر علاقه‌مند به دنیای موبایل می‌شناسد و از پیشینه درخشان این کمپانی خبر دارد. این تولید‌کننده تلفن همراه هرچند آن‌طور که باید نتوانست در این عرصه جای خود را محکم کند ولی همچنان برای طرفدارانش قابل اعتماد است و آنها راضی نگه می‌دارد. این شرکت سال گذشته از گوشی ماژولاری رونمایی کرد با عنوان Moto Z. این پرچمدار که به همراه چند ماد مختلف رونمایی شد توجه بسیاری را به خود جلب کرد و حالا هم بنابر تایید رسمی خود شرکت، موتورولا به پشتیبانی از Moto Mods ادامه خواهد و به همین سبب، انتظار می‌رود Moto Z2 هم مانند مدل پیشین خود ماژولار باشد. تاکنون تصاویر مختلفی از مادهای این گوشی درز کرده که یکی از آنها پاور‌پک نام دارد که وظیفه ارتقای قدرت باتری موبایل را بر عهده دارد. بر اساس شایعات مطرح‌شده پرچمدار امسال موتورولا قرار است صفحه‌نمایش 5/ 5 اینچی و بدنه‌ای تمام‌فلزی داشته باشد؛ بر خلاف نسخه پیش از خود که بدنه‌ای از شیشه و فلز داشت. همچنین گفته می‌شود Moto Z2 مجهز به اسنپ‌دراگون 835 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم است. جک هدفون نیز در تصاویر درز کرده دیده می‌شود و ظاهرا موتورولا همچنان به این درگاه وفادار است.

    گوگل
    کمپانی گوگل سال گذشته با عرضه گوشی پیکسل نقد و نظرهایی را به سوی خود روانه کرد. حالا ظاهرا گوگل قصد دارد امسال هم نسل جدید از پیکسل را عرضه کند. البته طبق اخبار و شایعاتی که به دست ما رسیده این کمپانی امسال قرار است 3 گوشی عرضه کند که نکته جالب توجه این است که هر سه گوشی با چیپست اسنپ‌دراگون 835 تولید می‌شوند. این سه گوشی با نام‌های «Walleye»،«Muskie» و «Taimen» شناخته شده‌اند. در شایعات آمده که موبایل Walleye مدل کوچک‌تر موبایل جدید پیکسل است و در واقع، راه مدل استاندارد نخستین گوگل پیکسل را دنبال می‌کند. به گفته برخی منابع نیز والی و ماسکی درواقع گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال هستند و تایمن نیز نسل جدید گوشی نکسوس6 خواهد بود که چند سال پیش شاهد عرضه آن بودیم. در این بین ویژگی مهمی که در تولید پرچمدار جدید پیکسل مطرح می‌شود نمایشگر آن است که قرار است از نوع منحنی و اولد یعنی با لبه‌های خمیده باشد. این شایعه البته پس از سرمایه‌گذاری گوگل در بخش تولید نمایشگر اولد ال‌جی قوت گرفته است. نسخه جدید پیکسل گوگل قرار است پاییز و حتی زودتر معرفی شود و به گفته آخرین گزارش‌ها احتمالا امسال نیز اچ‌تی‌سی قرار است این تلفن‌های هوشمند را تولید کند.

    سامسونگ
    آوازه تلفن‌های هوشمند کمپانی سامسونگ چند سالی است که به اقصی نقاط دنیا رسیده و این شرکت برای خود طرفداران بیشماری پیدا کرده است. حتی پس از وقایع مربوط به آتش‌سوزی نوت 7 این شرکت با اینکه دچار مشکل جدی شد ولی آن‌طور که انتظار می‌رفت به حاشیه رانده نشد و همچنان طرفداران پروپاقرص خود را دارد. سامسونگ برای جبران مسائل پیش‌آمده برای نوت 7 نه‌تنها تولید این سری از محصولات خود را متوقف نکرد بلکه تصمیم گرفته است نسخه جدیدی از این سری را روانه بازار کند؛ گوشی جدیدی با تغییرات جالب توجه به‌ویژه در حوزه مقاومت باتری. باتری این گوشی قرار است قدرتی برابر 4 هزار میلی‌آمپر داشته باشد که هرگز منفجر نمی‌شود؛ البته امیدواریم. نسل جدید گوشی‌های سری Note سامسونگ قرار است با نمایشگر 4/ 6 اینچی با وضوح 1440×2960 پیکسل تولید شود.
    احتمالا شرکت سامسونگ در این گوشی از صفحه نمایش OLED استفاده خواهد کرد. چیپست اسنپ‌دراگون 835 و دوربین دوگانه مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی است که می‌خواهد خاطره نوت 7 را از ذهن همه پاک کند. یک دوربین 13 مگاپیکسلی عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو در قسمت پشتی این گوشی تعبیه خواهند شد که قادر به زوم اپتیکال 3 برابری هستند. 6 گیگابایت رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و اسکنر عنبیه چشم از دیگر ویژگی‌های نسل هفتم سری نوت گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌روند. این گوشی به احتمال زیاد در نمایشگاه بین‌المللی ایفای امسال معرفی شود. چندی پیش مدیر اجرایی نمایشگاه ایفا، طی کنفرانسی برلین را محلی مناسب برای معرفی این دستگاه اعلام کرد و تمایل خود را برای این اقدام نشان داد.

    اپل
    درباره گوشی جدید اپل طبق معمول هر سال اخبار و شایعه‌های بسیاری مطرح شده است. در ابتدا در گزارش‌هایی که منتشر شد خبر از رونمایی از سه مدل آی‌فون در سپتامبر سال 2017 بود. بنا بر این اخبار اپل قرار است دو مدل بهبود یافته نسل‌های حاضر گوشی خود را با نام‌های 7 اس و 7 اس پلاس رونمایی کند و در کنار آن نیز یک گوشی ویژه دهمین سالگرد عرضه تلفن‌های خود عرضه کند. اما اخیرا شایعات جدیدتری مطرح شده است مبنی بر اینکه اپل می‌خواهد از دو مدل گوشی خود با عنوان‌های 7 اس و 7 اس پلاس عبور کند و مستقیم برود بر سر تولید آی‌فون 8 و 8 پلاس.
    برخی اخبار هم حکایت از این دارند که در کنار آی‌فون 7 اس قرار است آی‌فون 8 هم رونمایی شود. در هر حال آی‌فون جدید با هر نامی که رونمایی شود ویژگی‌هایی دارد که تقریبا همه صاحبان خبر و اطلاعات بر سر آن توافق دارند. صفحه‌نمایش اولد (OLED)، حذف دکمه هُوم، استفاده از شیشه در قاب پشت گوشی، درگاه یو‌اس‌بی نوع سی، شارژ بی‌سیم و دوربین پشتی دوگانه برخی از این ویژگی‌ها به شمار می‌روند. به هرحال چه آی‌فون 8 رونمایی شود و چه نشود بی‌شک کمپانی اپل برای دهمین سالگرد تولید موبایل‌های خود برنامه‌ای ویژه دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم این شرکت نام‌آشنا با چه روشی چشم همه را به خود خیره خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر