تکلیف سنسور اثر انگشت آیفون ۸ چه خواهد شد؟

عصر کالا- اپل تنها دو هفته برای تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با حسگر اثر انگشت آیفون ۸ فرصت دارد؛ تصمیمی که احتمالا انتشار این گوشی پر سر و صدا را به تعویق خواهد انداخت.

تکلیف سنسور اثر انگشت آیفون ۸ چه خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، وضعیت حسگر اثر انگشت آیفون 8 (Apple iPhone 8) مشخص نشده و در صورتی که اپل برای مشخص کردن تصمیم نهایی‌اش در این رابطه مجبور به عقب انداختن تاریخ انتشار آیفون 8 شود، ارزش سهامش در بازارهای جهانی پایین می‌آید. این خبر به دنبال شایعه ماه گذشته مبنی بر اینکه اپل هنوز نمی‌داند حسگر اثر انگشت پرچم‌دار خود را کجا قرار دهد، شکل گرفت.
    اندی هارگریوز، تحلیل‌گر موسسه اعتباری KeyBanc Capital Market، بر این عقیده است که اپل هنوز درگیر مشخص کردن وضعیت حسگر اثر انگشت آیفون 8 است، نمونه‌ای خاص که از طریق صفحه نمایش گوشی عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید شرکت‌های کوالکام و ویوو در حال حاضر بر روی این تکنولوژی کار می‌کنند و ویوو چند وقت پیش رسما اعلام کرد که قرار است اولین گوشی هوشمند با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای خود را منتشر کند.

    اپل تا حوالی شهریور ماه فرصت دارد تا تکلیف حسگر اثر انگشت آیفون 8 را مشخص کند، در غیر این صورت مجبور است تاریخ انتشار این گوشی را به تعویق بیاندازد. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که بعد از روشن شدن تصمیم اپل در این رابطه، حداقل 12 هفته برای تولید تراشه‌های این حسگر زمان لازم است تا برای تولید اولیه آیفون 8 کافی باشد؛ زمانی که ممکن است تا آبان امسال به طول انجامد.
    لازم به ذکر است که امکان جایگزینی حسگر اثر انگشت با قابلیت تشخیص چهره در آیفون 8 وجود دارد؛ اقدامی که شاید زیاد هم هوشمندانه نباشد، از آن‌جا که این تکنولوژی هنوز به مرحله قطعی و عملی نرسیده و امنیت کافی ندارد. حتی اگر اپل بتواند به طور کامل اطلاعات عمق تصویر صورت فرد را برای تشخیص چهره دریافت کند باز هم به اندازه عملکرد حسگر اثر انگشت قابل اطمینان نخواهد بود.
    در هر صورت اگر این اتفاق بیافتند فارغ از تمام نارضایتی‌ها کاربران با تغییرات جدید آیفون 8 کنار می‌آیند. کاربران اپل در طول این سال‌ها همیشه در مقابل تغییرات جدید کوتاه آمده‌اند و همه می‌دانیم که در آخر اپل کار خودش را فارغ از نظر کاربران به انجام می‌رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر