مرکز آمار اعلام کرد؛

تعداد مشترکان موبایل ۴۰ برابر شد

عصر کالا- مرکز آمار ایران اعلام کرد که تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ۱۳۸۰، ۴۰ برابر شده است.

تعداد مشترکان موبایل ۴۰ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, مرکز آمار ایران اعلام کرد که در سال 1380، تعداد مشترکان 2 میلیون و 87 هزار و 353 مشترک به 82 میلیون و 883 هزار و 447 مشترک در سال 1395 رسیده است.

    براساس آخرین سالنامه آماری کشور (١٣٩٥)، به‌ازای هر ایرانی ٦ ساله و بیشتر، 2.15 خط تلفن همراه واگذار شده که 1.16 خط از آن، مشغول به کار هستند.

    به عبارتی فقط ٥٤ درصد از خطوط واگذار شده تلفن همراه کشور، مشغول به کار هستند که استان البرز با ٢٤ درصد به عنوان کمترین استان‌ها و کردستان و یزد با ٦٣ درصد، بیشترین خطوط مشغول به کار، نسبت به خطوط واگذار شده تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

    استان اصفهان با ٣٦ برابر شدن تعداد مشترکین تلفن همراه در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨۰، کمترین افزایش و استان کردستان با ٢٦۰ برابر شدن، بیشترین افزایش در تعداد مشترکین تلفن همراه را داشته است.

    اپراتور رایتل با 27.4 درصد، کمترین و همراه اول با ٧٢ درصد بیشترین خطوط مشغول به کار نسبت به خطوط واگذار شده را در سال ١٣٩٥، داشته‌اند. در سال ١٣٩٥ همراه اول ٥٩ درصد و ایرانسل ٣٩ درصد و رایتل ٢ درصد از خطوط مشغول به کار تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر