توافق زودهنگام اپل و کوالکام تحقق می‌یابد؟

عصر کالا- آنطور که بنظر می‌رسد شرکت‌های اپل و کوالکام پس از سالها اختلاف و کشمکش بر سر نقض پتنت و حق امتیاز، می‌خواهند در آینده‌ای نزدیک با هم به توافق برسند.

توافق زودهنگام اپل و کوالکام تحقق می‌یابد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، غول تکنولوژی اپل که سالهاست در حوزه طراحی، تولید و توسعه گوشی هوشمند، رایانه، دستگاههای الکترونیکی، نرم افزار و سخت افزارهای منحصر بفردی فعالیت کرده است، سالهاست با یک غول تکنولوژی دیگر به نام کوالکام بر سر نقض پتنت و حق امتیاز به اختلاف، درگیری و کشمکش برخورده اند.
    این دو شرکت در 50 مورد، 16 حوزه قضایی و 6 کشور مختلف با یکدیگر مشکل دارند ولی آنچنان که گزارش شده است این دو شرکت احتمالا در سال جاری 2018 میلادی به یک توافق دست خواهند یافت.
    اپل همواره کوالکام را به سواستفاده از تراشه های پردازنده و حق امتیاز و پتنت های خود متهم کرده است این در حالیست که کوالکام نیز اپل را به نقض تعداد زیادی از پتنت های خود متهم کرده است.
    با همه این تفاسیر، یک تحلیلگر فعال در بلومبرگ معتقد است این دو شرکت بزرگ و قدرتمند با برگزاری نشست های پیاپی در کشورهای ایالت متحده آمریکا، آلمان و چین، به احتمال زیاد به یک توافق زودهنگام دست خواهند یافت.
    به خاطر بدهی های هنگفتی که این دو شرکت به هم دارند، هر یک قصد داشتند به دیگری ضرر و زیان بزرگی را تحمیل کنند به گونه ای که چندی پیش اپل اعلام کرد که می خواهد کوالکام را بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه پردازنده کنار بگذارد و به فکر چاره ای دیگر برای تولید تراشه بیفتد. از آن طرف هم کوالکام با تشکیل دادن یک کمیسیون در چین قصد داشت فروش گوشی های آیفون در چین را متوقف کند. چین یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده محصولات مختلف در جهان را داراست و از اهمیت خاصی برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر