درخواست غرامت ۲۰۰ هزار دلاری از اپل به علت سرقت لوگو

عصر کالا- اپل از سوی یک شرکت نوپا به استفاده بدون مجوز از لوگوی آن متهم شده و ممکن است به همین علت به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار مجبور شود.

درخواست غرامت ۲۰۰ هزار دلاری از اپل به علت سرقت لوگو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال 2018 از عرضه برنامه ها و دو سیستم عامل جدید خبر داد.

    یکی از این برنامه ها که Siri Shortcut نام دارد، به کاربران امکان می دهد تا مجموعه ای از دستورات را برای کنترل دیگر برنامه ها ایجاد کنند.

    چند روز بعد از معرفی این برنامه، اپل از سوی یک شرکت فناوری نوپا به علت سرقت لوگو مورد پیگرد قضایی قرار گرفت. لوگوی این شرکت که شیفت نام دارد شباهت زیادی با لوگوی برنامه Siri Shortcut دارد.

    شیفت ابتدا با ارسال نامه ای برای اپل خواستار دریافت غرامت 200 هزار دلاری شد. در این نامه از اپل خواسته شده یا طراحی لوگوی برنامه Siri Shortcut را تغییر دهد یا غرامت درخواستی را پرداخت کند.

    در ادامه این نامه تصریح شده که استفاده از لوگوی یادشده توسط اپل باعث سردرگمی در بازار و در میان کاربران می شود و ممکن است بر میزان فروش محصولات شیفت تاثیر منفی بگذارد. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر