آیا اپل در WWDC ۲۰۱۷ دو آیپد پرو جدید معرفی می‌کند؟

عصر کالا- دوشنبه ۱۵ خرداد کنفرانس جهانی WWDC ۲۰۱۷ برگزار می شود. در این مطلب احتمال عرضه دو مدل جدید از آیپد پرو را در این کنفرانس بررسی می‌کنیم.

آیا اپل در WWDC ۲۰۱۷ دو آیپد پرو جدید معرفی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2017، به‌زودی برگزار می‌شود. بدیهی است که با نزدیک شدن زمان برگزاری آن ما هم اطلاعات بیشتری درباره آنچه قرار است در این کنفرانس رخ دهد، به دست آورده باشیم. این کنفرانس در اصل درباره پلتفرم اپل و برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود اما همیشه در خلال برگزاری آن شاهد معرفی محصولات این کمپانی هم هستیم.

    طبق روال همیشگی این کنفرانس تقریبا مطمینیم که iOS 11 در آن معرفی می‌شود. درزمینه سخت‌افزار هم احتمالا از اسپیکر هوشمند با پشتیبانی از سیری رونمایی می‌شود. برخی معتقدند احتمال معرفی پیش از موعد آیفون 8 هم در این کنفرانس وجود دارد.

    حالا به موضوع اصلی این مطلب بپردازیم. اپل قرار است دو آیپد پرو جدید معرفی کند. اولی نسخه 2017 از آیپد پرو 12.9 اینچی است و دیگری مدل 10.5 اینچی خواهد بود که می‌خواهد جایگزین نسخه 9.7 اینچی‌اش شود. اطلاعاتی از این دو مدل آیپد پرو تابه‌حال منتشرشده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

    آیپد پرو 10.5 اینچی

    با آیپد پرو 9.7 اینچی خداحافظی کنید. گفته می‌شود این آیپد پرو تازه صفحه‌نمایش بزرگی دارد اگرچه تاثیر آن در وضعیت عمودی زیاد نیست. حاشیه‌های کناری در این مدل به حداقل رسیده تا اندازه بزرگش را جبران کند. متاسفانه هنوز تصاویر واقعی این آیپد پرو منتشرنشده اما تصاویر رندرشده‌ای که در دسترس است، با کیفیت بالا طراحی‌شده‌اند. در تصویر بالا آیپد پرو 10.5 اینچی را در کنار مدل 9.7 اینچی مشاهده می‌کنید.

    گزارش‌هایی مبنی بر حذف تاچ آی‌دی و تعبیه آن زیر صفحه‌نمایش منتشرشده است. همان طراحی که برای آیفون 8 هم انتظار داریم- اما چندی پیش تصاویری از قاب این آیپد لو رفت که در قسمت پایینی آن نشانه‌ای از وجود تاچ آی‌دی و دکمه خانه وجود داشت. احتمال وجود یا حذف تاچ آی‌دی در این مدل هنوز مشخص نشده و باید منتظر معرفی آن بمانیم.

    انتظار داریم اپل در مورد بهبود مشخصات داخلی همان رویه همیشگی را دنبال کند و پردازنده A10X در این آیپد پرو تازه تعبیه شود. در تصاویر لو رفته از قاب این آیپد پرو همچنین تورفتگی اسپیکرهای استریو و جابجایی میکروفون‌ها مشاهده‌شده است.

    آیپد پرو 12.9 (2017)

    اطلاعات زیادی از این آیپد پرو تازه در مقایسه با برادر بزرگ‌ترش در دسترس نیست اما می‌توان با اطمینان ادعا کرد که مانند آیپد پرو 10.5 اینچی به پردازنده A10X مجهز می‌شود و مشخصات مشترکی با آیپد پرو 12.9 اینچی اصلی خواهد داشت.

    ممکن است اپل طراحی ظاهری این آیپد پرو را دستخوش تغییراتی کرده باشد و مثلا حاشیه‌های صفحه آن را به حداقل برساند. همچنین حدس می‌زنیم موقعیت میکروفون هم در آن تغییر کرده باشد. متاسفانه اطلاعات کمی درباره این آیپد پرو 12.9 اینچی در دسترس است.

    شایعه‌هایی هم درباره معرفی نسل جدیدی از قلم‌های اپل به همراه این آیپد پرو شنیده‌ایم. گفته می‌شود که قلم استایلوس دیجیتالی که اولین بار با آیپد پرو معرفی و عرضه شد، ممکن است دوباره با این مدل معرفی شود. اپل پیش‌تر پتنتی برای یک قلم دیجیتال ثبت کرد و شایعه‌ها حاکی از این بود که این قلم از آیفون 8 هم پشتیبانی می‌کند. طبق پتنت ثبت‌شده این قلم استایلوس، پاک‌کن و نوک قابل تعویض خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر