خسارت میلیارد دلاری به رانندگان و خوردوهایشان حین بازی پوکمون‌گو

عصر کالا- در ۱۴۸ روز اول عرضه بازی واقعیت مجازی پوکمون گو بین ۲ تا ۷.۳ میلیارد دلار خسارت احتمالی ناشی از حوادث رانندگی در آمریکا به بار آمده است.

خسارت میلیارد دلاری به رانندگان و خوردوهایشان حین بازی پوکمون‌گو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، محققان دانشگاه پردو Purdue بر اساس جزییات گزارش ثبت حوادث رانندگی در ایندیانا به این نتیجه رسیدند که انجام بازی پوکمون گو حین رانندگی خطرات جانی و مالی در بر دارد.

    این محققان نام گزارش را «مرگ با پوکمون گو» گذاشته‌اند و از روی مدارک مستند حوادث رانندگی در منطقه Tippecanoe در ایندیانا متوجه شدند که 47 درصد میزان تصادفات به دلیل این گیم، در دوره زمانی معین افزایش یافته است.

    بر این اساس، 286 تصادف در 148 روز اول عرضه بازی به وقوع پیوسته که 134 مورد آن نزدیک مناطق بازی موسوم به PokeStops بوده  و خسارت ناشی از این تصادفات در ایدنیانا بین 5.2 تا 25.5 میلیون دلار برآورد شده که اگر این رقم را به سایر ایالات تعمیم دهیم، به رقمی بیش از 7.3 میلیارد دلار می رسیم.

    البته محققان می‌گویند افزایش تصادف در نزدیک PokeStops به دلیل ترافیک ناگهانی بوده است و شاید دلیل مستقیمی برای تصادف هنگام بازی آنلاین نباشد اما در هر حال رانندگان در زمان حادثه موبایل به دست بوده‌اند.

    گزارش کامل را می‌توانید اینجا بخوانید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر