ارزش بازار اپل رکورد شکست

عصر کالا- با افزایش ارزش هر سهم اپل، مجموع ارزش کمپانی اپل از مرز ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و رکورد جدیدی به جای گذاشت.

ارزش بازار اپل رکورد شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، ساعاتی پیش ارزش هر سهم اپل از مرز 153 دلار عبور کرد که نتیجه‌ی آن دست یافتن به رکورد جدیدی توسط اپل بود. ارزش بازار یا مجموع ارزش سهام اپل از 800 میلیارد دلار عبور کرد. (در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار این کمپانی 811 میلیارد دلار ثبت شده بود.)

    اپل در حالی رکورد جدید خود را ثبت کرده است که هفته‌ی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 را منتشر کرد. هرچند فروش آیفون‌های اپل در زمستان 2017 آماری کمتر از پیش‌بینی وال استریت داشت؛ اما درآمد اپل راضی‌کننده بود. پس از آنکه ارزش بازار اپل به بیش از 800 میلیارد دلار رسید، کارشناسان برآوردهای خود را از ارزش هر سهم این کمپانی افزایش دادند؛ به‌طوری‌که برایان وایت از مؤسسه‌ی درکسل همیلتون پیش‌بینی کرده است که قیمت هر سهم کمپانی به 202 دلار افزایش پیدا خواهد کرد و از این‌رو اپل تبدیل به اولین کمپانی تاریخ تجارت خواهد شد که ارزش بازارش فراتر از یک تریلیون دلار خواهد بود. البته وایت پیش‌بینی خود را بسیار محافظه‌کارانه خوانده است؛ چراکه اغلب تحلیل‌گران نگرش مثبتی در قبال افزایش ارزش سهام اپل طی ماه‌های آینده دارند و دلیل این نگرش مثبت انتظار برای رونمایی از آیفون 8 به همراه تغییرات گسترده‌ای است که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون روی خواهد داد.

    اپل موفق نشد طی زمستان سال جاری به‌اندازه‌ی پیش‌بینی‌های انجام‌شده آیفون بفروشد و حتی در مقایسه با زمستان 2016 نیز آیفون کمتری راهی بازار کرده است؛ با این حال درآمد باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت تا به امروز از بخش سرویس‌ها و سایر محصولات که شامل اپل واچ نیز می‌شود، رشد داشته است.

    اپل همچنین تأیید کرده که فروش محصولات پوشیدنی که شامل ایرپاد، اپل واچ و هدست‌های بیتس می‌شود، به بیش از 5 میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر