آیفون ارزان‌قیمت شبیه آیفون ۱۰ نخواهد بود

عصر کالا- بر اساس برخی شایعه‌ها، صفحه نمایش ال سی دی نسل جدید گوشی‌های آیفون تحت تاثیر مشکلات فنی، احتمالا از بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ بهره نخواهند برد.

آیفون ارزان‌قیمت شبیه آیفون ۱۰ نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، گوشی‌های جدید آیفون مدل 2018 که قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی و سپس عرضه شوند، از نمایشگر ال سی دی (LCD ) ال جی بهره‌مند می‌شوند اما بر اساس شایعات منتشر شده، ساخت این مدل‌ها احتمالا به‌دلیل مشکلات فنی و نوری، به تعویق خواهد افتاد.
    درصورت صحت این گزارش‌ها و همچنین عزم اپل برای تامین صفحه‌های نمایش ارزان قیمت ال سی دی، باید تا زمانی که ال جی این مشکلات را برطرف می‌کند، منتظر بماند. این بدان معناست که اگر این مشکلات فنی حل نشود، اپل باید طراحی ظاهری نمایشگر مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون را تغییر داده و قسمت بریدگی بالای نمایشگر را از آن حذف کند. طبق این شایعه‌ها، هر دو مدل صفحه نمایش نوع ال سی دی برای معرفی در سپتامبر و یا اکتبر آمادگی لازم را دارند.
    تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که صفحه‌های نمایش اولد (OLED) از لحاظ فنی این امکان را به سازندگان نمایشگر می‌دهد تا درصورت لزوم، در آن بریدگی ایجاد کرده و یا آن را منحنی کنند. اما ماهیت نمایشگرهای نوع ال سی دی (LCD) همچنین قابلیتی ندارند و باید به‌صورت مستطیل کامل بدون هیچ بریدگی و انحنا باشند.
    اگر این ادعا درست باشد، نباید انتظار داشت که مدل ارزان قیمت و مقرون به صرفه آیفون که اپل می‌خواهد در سال جاری از آن رونمایی کند، طراحی شبیه به آیفون 10 همراه با بریدگی بالای نمایشگر داشته باشد. بجای آن، این مدل از آیفون احتمالا به یک قاب کوچک، حسگر و بلندگوهای بالای صفحه مجهز خواهد بود.
    اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که اپل سفارش صفحه نمایش برای نسل‌های جدید آیفون را ثبت کرده است. آیفون‌های 2018 دو نسخه 5.8 و 6.5 اینچی با صفحه نمایش اولد و نسخه ارزان‌تر 6.1 اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر