اپل موجب ترک ۱.۴ میلیارد کاربر آیفون شد

عصر کالا- کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اشتباه مهلک و امنیتی اپل نیز همچون فیس‌بوک موجب شد بالغ بر ۱.۴ میلیارد کاربر آیفون و آی‌پد تصمیم به ترک استفاده و خریداری محصولات این شرکت بگیرند.

اپل موجب ترک ۱.۴ میلیارد کاربر آیفون شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، ماه پیش روزنامه گاردین و بسیاری دیگر از منابع خبری و رسانه‌های بین‌المللی از مشکل امنیتی دستیار صوتی اختصاصی اپل، سیری، خبر داده بودند. بر اساس این اخبار و گزارش‌های منتشر شده، این دستیار صوتی بدون اجازه کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد اقدام به شنود مکالمات خصوصی آنها می‌کرد که مصداق کامل نقض و تجاوز به حریم شخصی کاربران در فضای مجازی محسوب می‌شود.

    آنها بر این باورند که این اشتباه مهلک اپل دلیل مناسبی به 1.4 میلیارد کاربر آیفون و آیپد داد تا استفاده و خریداری محصولات اپل را ترک کرده و سایر محصولات از برندهای مطرح دنیا را به اپل ترجیح دهند.

    بر اساس گزارش فایننشال تایمز، سال گذشته بود که فیس‌بوک نیز در یک اشتباه مهلک امنیتی و رسوایی اطلاعاتی که با همکاری کمبریج آنالتیکا حجم زیادی از اطلاعات میلیون‌ها کاربرش را افشا کرده بود، موجب حذف حساب کاربری 1.3 میلیون کاربر شده بود.

    سیری، دستیار صوتی اختصاصی اپل است که بر روی محصولات این برند همچون آیفون و آی‌پد به صورت پیش‌فرض نصب و استفاده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر