گوشی های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۸ کدامند؟

عصر کالا- گوشی ال جی G۷ نخستین گوشی هوشمند دنیا محسوب می شود که از کلید سخت افزاری برای فعال سازی Google Assistant بهره می برد. به نظر می رسد با عرضه پرچمدار این کشور کره ای، رقابت آن با دشمن حماسی ۵۰ ساله اش یعنی سامسونگ وارد فصل جدیدی شود.

گوشی های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۸ کدامند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, در مطلب زیر به زبان ساده به معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های سال  2018 و پرچمدارانی که یا معرفی و عرضه شده اند یا طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد پرداخته‌ایم.

    با در نظر گرفتن روند برخی شرکتها می‌توان انتظار داشت امسال، علاوه بر روال ثابتی که هر گوشی در عرضه گوشی جدید تر خود دارد، زمان مشاهده چند محصول شگفت‌انگیز و متفاوت هم فرا رسیده است.

    سامسونگ

    سامسونگ طبق سنت هر ساله، امسال هم پرچمداری از سری گلکسی‌اس معرفی و عرضه کرد. گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال قبل بود و پیش‌بینی می‌شود گلکسی اس 9 هم از این قاعده مستثنی نباشد. در طراحی پرچمدار جدید همان زبان طراحی مدل قبل یعنی نمایشگر بیکران کم حاشیه و خمیده تکرار شد.

    سامسونگ در این مدل نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربینی مجهز به دیافراگم را عرضه کرد و این مهم ترین مشخصه گلکسی اس 9 نسبت به مدل قبلی است. با وجود این که گوشی‌های ساخت این شرکت محصولاتی بی عیب و نقص و کامل نیستند اما سامسونگ خاستگاه محبوب سیستم عامل اندروید محسوب می شود.

    هوآوی

    هوآوی برای کاربران ایرانی یک برند کاملا آشناست. هوآوی به تازگی گوشی های قدرتمند سری میت 10 خود را معرفی کرده است و با استفاده از چیپست کایرین 970 ، عکاسی هوشمند، مصرف بهینه باتری و سرعت بیشتر و دیگر عملکرد های خود را یک پله بالاتر برده است. به نظر می‌رسد همین پردازنده در گوشی جدید هوآوی یعنی پی 11 نیز قدرت نمایی کند.

    نمایشگر P11  لبه به لبه و مانند آیفون X ناچدار است و صحبت هایی هم راجع به دوربین سه گانه این موبایل شنیده می شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود هواوی به پیشرفت در زمینه توسعه هوش مصنوعی و پردازنده‌های سری کایرین خود ادامه دهد و انتظار می رود قیمت گوشی P11 نیز مقرون به صرفه تر از کمپانی هایی نظیر اپل و سامسونگ باشد. با این وجود به راحتی می‌توان این دستگاه را یکی از بهترین گوشی های هوشمند 2018 به حساب آورد.

    سونی

    از بهترین گوشی های امسال، سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم خواهد بود. اولین گوشی هوشمندی که یک نمایشگر ال سی دی با رزولوشن 4k دارد.

    با توجه به این که اکثریت مردم قادر به تشخیص تفاوت های این روزولوشن در گوشی نیستند اما سونی این تکنولوژی را با محوریت علاقمندان به واقعیت مجازی عرضه کرد و به نظر می رسد که همین روند ساخت را ادامه می دهد.

    با این که این جنبه به نظر تبلیغاتی است اما بسیاری از مردم عاشق دستگاه هایی هستند که پا را از مرز ها فراتر بگذارند. هم چنین گوشی اکسپریا XZ پرو می‌تواند اولین گوشی کمپانی سونی باشد که در سال جاری با دوربین پشتی دوگانه عرضه می‌شود.

    ال جی

    ال جی در سال 2017 تعدای گوشی مناسب تولید کرد، اما هم چنان در کارایی دوربین از رقبای خود عقب بود. بعد از G6 که در سال 2017 سرنوشت آن رقم خورد ال جی امسال از G7 رونمایی می‌کند. پیش بینی می شود که این گوشی هوشمند از بهترین اسمارت فون های 2018 باشد چون بخش موبایل ال جی به صورت جدی درصدد است که با استراتژی های تازه روال ضرردهی بخش موبایل را تغییر دهد. طراحیG7  تغییرات اساسی خواهد داشت و بی شک چشم گیر ترین تغییر آن، حذف حاشیه‌های نمایشگر و اضافه‌ شدن زبانه‌ ناچ به لبه بالای آن است.

    هم چنین گوشی ال جی G7 نخستین گوشی هوشمند دنیا محسوب می‌شود که از کلید سخت افزاری برای فعال سازی Google Assistant بهره می‌برد. به نظر می‌رسد با عرضه پرچمدار این کشور کره‌ای، رقابت آن با دشمن حماسی 50 ساله اش یعنی سامسونگ وارد فصل جدیدی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر