آیفون ۸ از اتصال LTE گیگابیتی پشتیبانی نخواهد کرد

عصر کالا- بر اساس گزارشی از بلومبرگ، آیفون ۸ از اتصال داده‌‌ی LTE با سرعت‌های در حد گیگابیت پشتیبانی نخواهد کرد.

آیفون ۸ از اتصال LTE گیگابیتی پشتیبانی نخواهد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ، احتمالا آیفون 8 از لحاظ سرعت دسترسی به دیتای موبایل، قادر به رقابت همتایان اندرویدی خود نخواهد بود. اگرچه برخی از اپراتورها در حال به‌روزرسانی شبکه‌ برای ارائه‌ی سرعت‌های دیتای گیگابیتی برای کاربران‌ خود هستند، احتمالا آیفون 8 قادر به پشتیبانی از چنین سرعتی نخواهد بود؛ این مسئله از تمایل اپل برای سفارش قطعات کلیدی به تأمین‌کنندگان مختلف نشأت می‌گیرد. به‌ کار گرفتن چنین استراتژی تأمین قطعه‌ای توسط اپل، علاوه بر آنکه احتمال بروز مشکل در زنجیره‌‌ی تأمین را کاهش می‌دهد؛ باعث به وجود آمدن رقابت بین دو تأمین‌کننده و در نهایت رسیدن قیمت به مبلغ مورد نظر اپل می‌شود.

    اپل استراتژی یادشده را در خصوص آیفون 8 نیز به کار گرفته است و مودم‌ LTE‌ این گوشی هوشمند توسط کوالکام و اینتل تأمین خواهد شد. واضح است که اپل قصد دارد از یکسان بودن عملکرد آیفون 8، صرف‌نظر از مودم LTE به‌کاررفته در آن، اطمینان حاصل کند؛ بنابراین اگرچه مودم‌های کوالکام قادر به ارائه‌ی سرعت‌ دیتا در حد گیگابیت هستند؛ آیفون جدید از این سرعت پشتیبانی نخواهد کرد، چرا که مودم‌های LTE اینتل هنوز قادر به ارائه‌ی چنین سرعت‌هایی نیستند.

    در گزارش بلومبرگ چنین آمده است: به گفته‌ی افرادی که به دلیل عمومی نبودن برنامه‌ی اپل، تمایلی به فاش شدن هویتشان ندارند، تا زمانی که اینتل قادر به ارائه‌ی تراشه‌هایی با قابلیت‌های مشابه مودم‌‌های کوالکام باشد، اپل برخی از قابلیت‌های مربوط به گوشی‌های عرضه‌شده با مودم‌‌های کوالکام را فعال نخواهد کرد. اپل، کوالکام و اینتل در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

    تصمیم اپل در نقطه‌ی مقابل برنامه‌ی بازاریابی اپراتورهایی است که درصدد به نمایش گذاشتن سرعت‌های بالاتر شبکه برای تصاحب سهم بیشتری از بازار هستند. اپراتورهای برتر ایالات متحده (ورایزن، AT&T، اسپرینت و T-Mobile) پیش از این 2017 را سال دستیابی به سرعت‌های گیگابیتی نامیده‌اند.

    البته تصمیم اپل به مفهوم آن نیست که اینتل برنامه‌ای برای آینده‌ی نزدیک ندارد؛ بلکه اینتل در سال جاری از مودمی جدید با نام XMM 7650 رونمایی کرد که از سرعت‌های گیگابیتی LTE‌ پشتیبانی می‌کند، اما مشکل اصلی این است که مودم یادشده تا زمان عرضه‌ی آیفون 8 آماده نخواهد شد. به گفته‌ی سخن‌گویان اینتل که فوریه‌ی گذشته در این خصوص اظهار نظر کرده بودند، مودم LTE فوق سریع اینتل تا سال 2018 عرضه نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر