سیستم عامل هواوی تا ۲ سال دیگر با «ای او اس» رقابت می کند

عصر کالا- مدیر ارشد اجرایی هواوی طی مصاحبه ای ادعا می کند سیستم عامل هارمونی او اس تا ۲ دو سال دیگر می تواند با «آی او اس» اپل رقابت کند.

سیستم عامل هواوی تا ۲ سال دیگر با «ای او اس» رقابت می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، در اوایل سال جاری میلادی وزارت بازرگانی آمریکا هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و آن را متهم به جاسوسی کرد.

    به موجب این اقدام  رابطه شرکت های آمریکایی با هواوی تحت تاثیر قرار گفت. به این ترتیب شرکت هواوی اجازه نداشت با گوگل همکاری کند و از سیستم عامل و اپلیکیشن های آن استفاده کند. به همین دلیل هواوی اعلام کرد  سیستم عامل مخصوص خود به نام « هارمونیOS» را روی موبایل هایش استفاده خواهد کرد.

    این درحالی است که بعدا مشخص شد هواوی از سال 2012 میلادی به طور مخفیانه روی یک پروژه OS فعالیت می کرده است. در حالیکه طبق گزارش های مختلف هواوی نخستین موبایل هوشمند مجهز به هارمونیOS را تا پایان سال به بازار عرضه می کند، این شرکت جدیدترین سری موبایل های خود (میت30) را با کمک ASOP( پروژه منبع باز اندروید) به بازار عرضه کرد.  البته این موبایل ها از سرویس های گوگل پلی پشتیبانی نمی کنند.

    با این وجود سیستم عامل هارمونیOS  روی سیستم های دیگر این شرکت مانند تلویزیون های برندHonor عرضه شدند. درهمین راستا به تازگی متن مصاحبه رن ژنگفی با نشریه فورچون منتشر شده است. او طی این مصاحبه ادعا کرده سیستم عامل ساخت این شرکت(یا همان هارمونیOS )تا 2 سال دیگر می تواند با رقبای بزرگی مانند iOS اپل رقابت کند.

    او در این باره گفت: فکر می کنم این فرایند کمتر از 2تا 3سال طول بکشد. من رهبری شرکت را برعهده دارم و باید درباره بیان بازه زمانی دقیق کمی محتاطانه صحبت کنم. درغیر این صورت فشار زیادی به کارمندانم وارد می کنم.

    در ادامه این مصاحبه ژنگفی به پیش بینی کاهش 10 میلیارد دلاری درآمد فروش به دلیل عدم دسترسی به سرویس های گوگل در محصولات این شرکت اشاره کرد.

    به نظر می رسد هواوی به سیستم عامل ابداعی خود اعتماد بسیار زیادی  دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر