گوشی‌های رجیستر شده با تغییر سیم کارت فعلا کار می کند

عصر کالا- با توجه به اینکه برای رجیستر شدن موبایل، زوج IMEI گوشی و شماره سیم کارت با هم منطبق می شوند و گوشی براساس شماره سیم کارت اعلامی فعال می شود، این سوال مطرح است که اگر کاربر قصد تعویض سیم کارت و استفاده از سیم کارت دیگری را داشته باشد چه اتفاقی برای موبایل خواهد بود؟

گوشی‌های رجیستر شده با تغییر سیم کارت فعلا کار می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده است. در مرحله اول فقط گوشی و تبلت های آیفون مشمول این طرح شده اند.

    برای فعال سازی گوشی های جدید در طرح رجیستری کاربر باید از طریق سامانه همتا (ستاره 7777 مربع) عمل کند. در این سامانه شماره سیم کارت، شماره IMEI و کد فعال سازی (یک عدد 6 رقمی که روی کارت گارانتی درج شده و باید هنگام خرید از فروشنده دریافت کرد) از کاربر خواسته می شود و IMEI  گوشی و شماره سیم کارت با هم منطبق و در نهایت گوشی فعال خواهد شد.

    با توجه به اینکه برای رجیستر شدن زوج IMEI  گوشی و شماره سیم کارت با هم منطبق می شوند و گوشی براساس شماره سیم کارت اعلامی فعال می شود، این سوال مطرح استکه در صورتی که کاربر قصد تعویض سیم کارت و استفاده از سیم کارت دیگری را داشته باشد چه اتفاقی خواهد بود؟

    در پیگیری این موضوع توسط خبرنگار فارس از کمیته اجرای رجیستری پاسخ داده شد که «با پیشرفت طرح و استقرار نهایی آن باید برای تغییر سیم کارت از طریق فرآیند انتقال مالکیت اقدام کرد اما در حال حاضر احتیاجی به این فرآیند نیست.»


    به این معنی که همچنان که در سامانه همتا (ستاره 7777 مربع) گزینه ای برای انتقال مالکیت وجود دارد در مراحل آینده طرح ر جیستری اگر کاربر بخواهد سیم کارت دیگری در گوشی رجیستر شده استفاده کند باید از طریق گزینه «انتقال مالکیت» فرآیند انتقال مالکیت از سیم کارت ثبت شده به سیم کارت جدید را انجام دهد اما فعلا این کار نیاز نیست و کاربر می تواند هر سیم کارتی که مایل است را در گوشی رجیستر شده استفاده کند.

    یادآوری می شود این موضوع فعلا درباره محصولات سیم کارت اپل است که به عنوان تنها برند فعلا مشمول رجیستری شده اند و درباره هر گوشی با هر مدل از هر برند دیگری هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر