رجیستری گوشی‌های سامسونگ تا ۲هفته دیگر

عصر کالا- مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در فاصله روزهای ۲۸ فروردین‌ تا دوم اردیبهشت‌، رجیستری گوشی‌های سامسونگ اجرایی خواهد شد.

رجیستری گوشی‌های سامسونگ تا ۲هفته دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان گفت که چند میلیون گوشی سامسونگ در بازار ایران وجود دارد اما زمانی که این برند مشمول اجرای طرح رجیستری شود، می‌توان گفت که چند دستگاه موبایل از این برند در شبکه به ثبت رسیده است.

    وی با بیان این‌که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیش از 45 درصد بازار تلفن همراه در اختیار این برند قرار دارد، گفت: لازم است که از همین حالا اگر مردم قصد خرید گوشی‌های سامسونگ را دارند به توصیه ما عمل کرده و برای مطمئن شدن از قاچاق نبودن کالا استعلام بگیرند. البته همانطور که اشاره شد هنوز تا تاریخ اجرای رجیستری در این برند گوشی‌هایی که خریداری می‌شوند مشمول طرح نمی‌شوند اما به هر حال توصیه ما بخصوص به تجار و فروشندگان تلفن‌های همراه آن است که برای جلوگیری از متضرر شدن گوشی‌ها را به نام صاحب کالا فعال کنند.

    دهقانی‌نیا یادآور شد: با اجرای طرح رجیستری روی گوشی‌های سامسونگ می‌توان گفت که اجرای این طرح برای 99 درصد گوشی‌های موجود در بازار به پایان رسیده و تنها در حد یک درصد گوشی‌هایی که ممکن است با برندهای مختلف در بازار وجود داشته باشند مشمول این طرح نشده‌اند.

    وی درباره زمان اجرای رجیستری بر روی این برندها گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد اجرای این طرح دارد و پیشنهاد ما آن است که اجرای این مرحله نیز با گوشی‌های سامسونگ همزمان باشد.

    مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه صحبت‌های خود خطاب به مردم تاکید کرد: برای رجیسترشدن گوشی‌های تلفن همراه به هنگام خرید مردم نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند. علاوه بر این لازم است برای خرید این کالا مردم به هر فردی اعتماد نکنند.

    دهقانی نیا همچنین از خریداران گوشی‌های چند سیم‌کارته خواست توجه داشته باشند که اگر گوشی سامسونگی خریداری می‌کنند که دو سیم‌کارت را پشتیبانی می‌کند هر دو خشاب آن را با سیم‌کارت‌های خود امتحان کنند و هر دو سیم‌کارتی که قرار است در این گوشی‌ها استفاده شود را وارد گوشی کرده و فعال کنند.

    وی تاکید کرد: بهتر است فعالان اقتصادی نیز این موضوع را در دستور کار قرار دهند و حتما گوشی با سیم‌کارتی که به نام مالک کالاست، گوشی فعال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر