تغییر شارژرهای اپل انبوه زباله الکترونیکی تولید می کند

عصر کالا- اپل معتقد است قانون اتحادیه اروپا برای استفاده از شارژر مناسب همه دستگاه ها علاوه بر آنکه برای مشتریان محصولات این شرکت دردسرساز است، انبوهی از زباله الکترونیک را به وجود می آورد.

تغییر شارژرهای اپل انبوه زباله الکترونیکی تولید می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، پارلمان اتحادیه اروپا چندی قبل اعلام کرد دستگاه های اپل باید با شارژری به بازار عرضه شوند که برای همه موبایل ها و دستگاه های قابل حمل، قابل استفاده باشد.

    اما اپل با این اقدام مخالف و معتقد است چنین روندی نوآوری را محدود می کند و از سوی دیگر برای کاربرانی که از اتصال Lightning برای شارژ استفاده می کنند دردسرساز می شود.

    سخنگوی اپل در این باره می گوید: بیش از یک میلیارد دستگاه اپل با اتصال Lightning بارگیری شده اند. علاوه برآن اکوسیستمی شامل تولیدکنندگان تجهیزات و دستگاه ها از Lightening  برای سرویس رسانی به مشتریان ما استفاده می کنند. چنین تغییری به اختلال در عملکرد صدها میلیون دستگاه و تجهیزات فعال می شود و از سوی دیگر حجم انبوهی از زباله های الکترونیکی و دردسر برای مشتریان ایجاد می کند. 

    شارژرهای قدیمی حدود 51 هزارتن زباله الکترونیکی در سال به وجود می آورند و اتحادیه اروپا معتقد است شارژری که برای همه دستگاه هاکارآمد باشد به حفظ محیط زیست کمک می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر