نمایشگر گوشی‌های هوشمند نشکن می‌شود

عصر کالا- دانشمندان انگلیسی با موفقیت توانستند صفحه نمایش‌هایی از جنس نانوسیم نقره را جایگزین صفحه نمایش‌های شیشه‌ای گوشی‌های هوشمند کنند.

نمایشگر گوشی‌های هوشمند نشکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه ساسکس انگلیس می‌گویند که آنها با جایگزین کردن یک ماده که از نانو سیم نقره ساخته شده در آستانه اختراع یک صفحه نمایش برای گوشی‌های هوشمند هستند که هرگز نمی‌شکند.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، صفحه نمایش‌های لمسی معمولی از شیشه ساخته شده‌اند و الکترودهایی در زیر آنها قرار داده شده که فشار وارد شده توسط انگشتان را می‌گیرد. این الکترودها از اکسید قلع ایندیوم ساخته شده، که یک فلز کمیاب و گران قیمت است.

    در حال حاضر منابع ایندیوم رو به اتمام بوده و همین امر دانشمندان را بر آن داشته تا جایگزینی برای این ماده بیابند.

    با تعبیه این ماده جدید که از نانوسیم نقره ساخته شده قیمت صفحه نمایش‌های جدید به یک پنجم صفحه نمایش‌های فعلی خواهد رسید. ضمنا با قرار دادن این صفحه نمایش بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها همچنین می‌توان از قیمت آنها کاست.

    گفتنی است که این نانوسیم‌های نقره، یک ده هزارم تار موی انسان هستند و این ماده همچنین نسبت به اکسید قلع ایندیوم رسانای بسیار بهتری است.

    این دانشمندان هدف خود را از انجام این پژوهش، کاهش هزینه‌های افرادی اعلام کردند که سالانه هزینه‌های هنگفتی را صرف تعمیر گوشی‌های آسیب دیده خود می‌کنند.

    به گفته محققان این پژوهش، این صفحه نمایش‌های جدید تا سال 2018 به بازار خواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر