یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی جایگزین تاچ آی دی در آیفون ۸ می‌شود

عصر کالا- یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی (۳D Face Scanner) جایگزین تاچ آی دی معروف اپل در آیفون ۸ (Apple iPhone ۸) خواهد شد.

یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی جایگزین تاچ آی دی در آیفون ۸ می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بلومبرگ، شایعات اخیر ادعا می‌کنند که احتمالا آیفون 8 اپل بر خلاف آن چیزهایی که شنیده بودیم، فاقد یک اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. اما همچنان تصمیم این کمپانی مبنی بر حذف کلید فیزیکی هوم پاربرجاست و این بدان معناست که تکنولوژی دیگری باید جایگزین آن شود. نکته جالب اینجاست که اگر این شایعه جدید صحت داشته باشد، آیفون بعدی اپل به طور کلی فاقد هرگونه اسکنر اثر انگشت خواهد بود!
    بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل مشغول آزمایش بر روی یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی است که به کاربران اجازه می‌دهد به جای استفاده از اسکنر اثر انگشت، تنها با چهره خود قفل صفحه گوشیشان را باز کنند. احتمالا این تکنولوژی به جز قفل گشایی صفحه برای ورود به برخی سایت‌های خاص، تراکنش‌های مالی و اجرای اپلیکیشن های امنیتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    عملکرد پیشرفته‌تر سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 نسبت به گلکسی اس 8 سامسونگ

    سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 از یک سنسور 3 بعدی قدرت خواهد گرفت که شاید توسط یک اسکنر عنبیه چشم تقویت شده باشد. این تکنولوژی در حال توسعه حتی پا را فراتر از سیستم‌های تشخیص چهره کنونی گذاشته و بدون نیاز به نزدیک کردم گوشی به صورت و قرار گرفتن به صورت دقیق در مقابل آن، به کار خود ادامه خواهد داد. در حالی که این تکنولوژی به خودی خود نمی‌خواهد جایگزین تاچ آیدی بر روی آیفون 8 شود، اما منابع می‌گویند که کوپرتینو به شدت مشغول آزمایش بر روی آن است تا به طور کامل هیچ اسکنر اثر انگشتی بر روی گوشی هوشمند جدیدش نقش نبندد. بنابراین اگر همه چیز به درستی پیش برود، ما دیگر نمی‌توانیم کلید هوم جلویی آیفون که سالیانیست در زیر پنل نمایشگر جای خوش کرده است را ملاقات کنیم.
    احتمال وجود یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی بر روی آیفون 8 غیر ممکن نیست، اما این احتمال وجود دارد اپل همزمان مشغول آزمودن تکنولوژی های دیگری نیز بر روی این گوشی است تا امنیت کاربران را به بهترین شکل ممکن تضمین کند!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر