۵ ویژگی برتر گلکسی اس ۸ نسبت به جی ۶

عصر کالا- اگرچه Galaxy S۸ و LG G۶ هر دو ویژگی‌هایی قابل توجه دارند، پرچمدار سامسونگ قیمت بیشتری نسبت به جی ۶ دارد. به نظر شما چه ویژگی‌هایی باعث شده گلکسی اس ۸ سامسونگ تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری با جی ۶ داشته باشد؟

۵ ویژگی برتر گلکسی اس ۸ نسبت به جی ۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از شهرخبر؛شرکت‌های بزرگ ال‌جی و سامسونگ به‌تازگی از نسل جدید پرچمدارانشان، گلکسی اس 8 و جی 6، رونمایی کرده‌اند؛ گوشی‌هایی که رقیب یکدیگر خواهند بود. هر دو گوشی با ویژگی‌های چشمگیر می‌خواهند توجه خریداران را بیش از پیش به خود جلب کنند و آمار و ارقام فروش بهتری داشته باشند. در این میان اما گلکسی اس 8 سامسونگ حدود 100 دلار گران‌تر از جی 6 ال‌جی است. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده گلکسی اس 8 سامسونگ تفاوت قیمت 100 دلاری با جی 6 داشته باشد؟

    شارژ وایرلس

    اگرچه پرچمدار ال‌جی در آمریکا و کانادا با امکان شارژ وایرلس عرضه می‌شود، گلکسی اس 8 سامسونگ در همه جای دنیا از شارژ وایرلس بهره‌مند است. شاید این موضوع برای کاربران آمریکا و کانادا اهمیتی نداشته باشد، اما برای خریداران کشورمان حائز اهمیت است.

    سنسورهای بیومتریک بیشتر

    سنسور اثر انگشت اس 8 این بار جایی متفاوت و کمی عجیب قرار گرفته، اما مزیت این گوشی داشتن اسکنر عنبیه است؛ اسکنری که از نمونه به‌کاررفته در گوشی نوت 7 این شرکت سریع‌تر است. تشخیص چهره نیز ویژگی دیگری است که در نوت 7 سامسونگ به کار گرفته شده؛ ویژگی‌ای که مدت‌هاست به صورت پیش‌فرض در اندروید قرار داده شده تا توسعه‌دهندگان از آن استفاده کنند. این ویژگی به اندازه اسکنر عنبیه ایمن نیست، اما به هر حال استفاده از آن راحت است.

    می‌دانیم که جی 6 ال‌جی فقط سنسور اثر انگشت دارد و از ویژگی‌هایی مشابه پرچمدار سامسونگ بی‌بهره است.

    تراشه قدرتمندتر

    گلکسی اس 8 سامسونگ از نسل جدید تراشه کوالکام، اسنپدراگون 835، و اگزینوس 8895 بهره‌مند است؛ درحالی‌که جی 6 از نسل قبلی تراشه کوالکام، اسنپدراگون 821، بهره می‌برد. اگرچه اسنپدراگون 821 نیز تراشه قدرتمندی است، با فرایند ساخت 14 نانومتری تولید شده. این در حالی است که هر دو تراشه به‌کاررفته در پرچمدار سامسونگ با فرایند ساخت 10 نانومتری تولید شده‌اند و به همین دلیل مصرف باتری بهینه‌تری دارند.

     

    حافظه داخلی

    حرکت عجیب دیگر ال‌جی در جی 6 اختصاص نسخه‌های دارای حافظه داخلی 64 گیگابایت تنها به کاربران آسیاست؛ یعنی این محصول در غرب با حافظه 32 گیگابایت عرضه می‌شود. گلکسی اس 8 سامسونگ در حال حاضر در تمام نقاط جهان با حافظه 64 گیگابایت عرضه می شود.

    وسایل جانبی متفاوت

    سامسونگ هر سال وسایل جانبی متفاوتی برای نسل جدید گلکسی اس خود معرفی می‌کند. امسال نیز این شرکت هدست Gear VR (همراه با کنترلر) و داک دسکتاپ DeX معرفی کرده است. کنترل جدید Gear VR برای گلکسی اس 8 امکانات بیشتری برای دوستداران بازی فراهم می‌کند. می‌دانیم که برای جی 6 ال‌جی خبری از این لوازم و ویژگی‌ها نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر