قابلیت امنیتی iOS ۱۱، حسگر اثر انگشت را غیر فعال می‌کند

عصر کالا- قابلیت جدید آی‌او‌اس ۱۱ به کاربر یا هر شخص دیگری اجازه می‌دهد که با پنج بار فشردن کلید پاور، به پرونده‌ی پزشکی صاحب دستگاه دسترسی پیدا کند.

قابلیت امنیتی iOS ۱۱، حسگر اثر انگشت را غیر فعال می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، طبق گزارش وب‌سایت The Verge، قابلیت امنیتی جدیدی برای نسخه‌ی یازدهم سیستم‌عامل iOS در نظر گرفته شده است؛ بدین‌صورت که با پنج بار فشردن کلید پاور، صفحه‌ای باز می‌شود و امکان دسترسی به پرونده‌ی پزشکی صاحب گوشی و ایجاد تماس ضروری را فراهم می‌کند.

    نکته‌ی جالب در مورد این قابلیت این است که بعد از پنج بار فشردن کلید پاور، بلافاصله حسگر اثر انگشت Touch ID غیرفعال می‌شود؛ بنابراین اگر شخص دیگری بخواهد برای کمک به کاربر در مواقع اضطراری از این قابلیت استفاده کند، امکان دسترسی به اطلاعات شخصی او را نخواهد داشت. پس از فعال شدن این قابلیت، صاحب دستگاه باید کلمه‌ی عبوری را که هنگام خرید دستگاه خود دریافت کرده است، وارد کند تا بتواند مجددا از گوشی یا تبلتش استفاده کند.

    نسخه‌ی یازدهم سیستم‌عامل iOS قرار است ماه آینده منتشر شود. این نسخه در قالب یک به‌روزرسانی برای گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و پخش‌کننده‌های موسیقی آیپاد تاچ عرضه خواهد شد. در حال حاضر نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل در اختیار افرادی که ثبت‌ نام کرده‌اند، قرار گرفته است. بارزترین مشخصه‌ی iOS 11 به تغییراتی اساسی در رابط کاربری و بخش مرکز کنترل آن بازمی‌گردد؛ به‌علاوه برای اولین بار، اپلیکیشن مدیریت فایل‌ داخلی (File Manager) هم در این سیستم‌عامل قرار خواهد گرفت. این نسخه به‌صورت رسمی، هم‌زمان با معرفی نسل جدید آیفون در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر