گوشی های جدید نوکیا و کمپانی HMD Global در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- نوکیا قصد دارد تا در سال جاری تعدادی گوشی هوشمند مختلف که شامل گوشی‌های پایین رده، میان رده و رده بالا می‌شود را روانه بازار کند. در طول این مدت اطلاعات نه چندان زیادی از گوشی های جدید نوکیا به دست رسیده است.

گوشی های جدید نوکیا و کمپانی HMD Global در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ پس از مدتی دوری از دنیای گوشی‌های هوشمند، کمپانی فنلاندی نوکیا توسط کمپانی اچ ام دی گلوبال (HMD Global) به این عرصه بازگشت. حال این کمپانی قصد دارد در سال 2017، شش یا هفت مدل گوشی هوشمند جدید روانه بازار کند. تا کنون سه مدل از این گوشی‌ها، یعنی نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 در بازارهای خاصی در نقاط مختلف جهان عرضه شده‌اند و ماه آینده نیز به صورت جهانی در دسترس تمامی کاربران قرار خواهند گرفت. در همین حال، گوشی‌های نوکیا 7، نوکیا 8 و نوکیا 9 نیز قرار است در نیمه دوم سال جاری، معرفی و روانه بازار شوند.

    تمامی گوشی‌های هوشمندی که نوکیا قصد دارد در سال 2017 میلادی ارائه دهد، دارای تفاوت‌های عمده‌ای از نظر قیمت و قابلیت خواهند بود، اما گوشی های جدید نوکیا تنها در یک مورد با یکدیگر اشتراک دارند، آن هم این است که همه این دستگاه‌ها از اندروید نوقا استفاده خواهند کرد، نوکیا نیز وعده داده که به روزرسانی های امنیتی نیز به صورت منظم و ماهانه منتشر خواهد شد. حال بیایید اطلاعاتی که از گوشی های جدید نوکیا منتشر شده را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

    نوکیا 3
    اولین گوشی از گوشی های جدید نوکیا ، یعنی نوکیا 3 یک گوشی پایین رده با قابلیت‌های نسبتاً کم اما کارآمد است که حدود 150 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی دارای یک قاب فلزی و طراحی خوبی است که مارا یاد گوشی‌های ارزان قیمت سونی می‌اندازد. درحالی که آلکاتل دارای یک گوشی 99 دلاری است و گمان می‌شود که رقابت سختی برای نوکیا باشد، اما نباید قدرت نام تجاری و برند را دست کم گرفت، نوکیا 3 از امتیاز نام تجاری نوکیا که برروی آن درج شده بهره خواهد برد.

    نوکیا 5
    نوکیا 5 یک گوشی میان رده است که دارای صفحه نمایشی کمی بزرگ‌تر و دوربینی بهتر نسبت به نوکیا 3 است. همچنین، این گوشی دارای پردازنده کوالکام است. این گوشی تنها حدود 50 دلار بیشتر از نوکیا 3 خواهد بود، یعنی چیزی حدود 200 دلار قیمت خواهد داشت. اگرچه نسل چهارم و پنجم گوشی‌های موتو جی (Moto G) نیز 200 دلار قیمت خواهند داشت، اما قطعاً این گوشی می‌تواند انتخاب بهتری در طولانی مدت باشد.

    نوکیا 6
    تا زمانی که گوشی‌های نوکیا 7، 8 و 9 منتشر نشده‌اند، قطعاً بهترین انتخاب در بین گوشی های جدید نوکیا ، گوشی نوکیا 6 خواهد بود. شاید پردازنده اسنپدراگون 430 آن کمی ناخوشایند باشد، اما این گوشی دارای یک بدنه آلومینیومی، صفحه نمایش 1080p، اسپیکر دوگانه و دوربین 16 مگاپیکسلی است. به احتمال زیاد قیمت این گوشی بیش از 250 دلار نخواهد بود. با این حال ما بر این باوریم که نوکیا می‌توانست ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی را کمی بهبود ببخشد، برای مثال این کمپانی می‌توانست از یک پردازنده اسنپدارگون 625 استفاده کند. چرا که به نظر می‌رسد مشخصات نوکیا 6 برای چیزی بیش از اسنپدارگون 430 است و می‌تواند با نوکیا 7 و نوکیا 8 رقابت کند.

    نوکیا 7 و 8
    نوکیا 7 و نوکیا 8 چیزی بیش از یک گوشی میان رده خواهند بود، چرا که این دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون 660 استفاده خواهند کرد. این گوشی‌ها دارای بدنه فلزی خواهند بود. نوکیا 7 از یک صفحه نمایش با وضوح 1080p برخوردار است، درحالی که در نوکیا 8 وضوح صفحه نمایش 1440p خواهد بود. به احتمال زیاد لنز دوربین این دو گوشی کارل زایس است، همچنین انتظار نمی‌رود که برروی این دو مدل، سیستم دوربین دوگانه استفاده شود. این‌ها تنها اطلاعاتی هستند که از این دو گوشی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

    نوکیا 9
    در میان تمامی گوشی های جدید نوکیا ، نوکیا 9 گوشی خاص و ویژه‌ای خواهد بود، حتی این گوشی قادر به رقابت با گلکسی اس 8، ال جی جی 6 و هر گوشی دیگری که در سال جاری به بازار بیاید خواهد بود. نوکیا 9 از پردازنده قدرتمند اسنپدارگون 835، پرچمدار کوالکام استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی دارای یک سیستم دوربین دوگانه 22 مگاپیکسلی و همچنین دوربین جلو 12 مگاپیکسلی باشد. علاوه بر همه این‌ها، این گوشی دارای تکنولوژی صدای اوزو (OZO) و گواهینامه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر