توسط یک شرکت نوپا؛

امواج فراصوت جایگزین دکمه های موبایل می شود

عصر کالا- یک شرکت نوپا که توسط یکی از مهندسان سابق اپل تاسیس شده، قصد دارد دکمه های گوشی ها را حذف کرده و استفاده از امواج فراصوت را جایگزین آنها سازد.

امواج فراصوت جایگزین دکمه های موبایل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت سنتونس اعلام کرده در حال همکاری با دو شرکت سازنده گوشی های هوشمند و همین طور شرکت ایسوس است تا دکمه های فیزیکی گوشی ها برای کنترل صدا و روشن و خاموش کردن تلفن های همراه را حذف کند و در عوض از حسگرهای مبتنی بر امواج فراصوت بدین منظور بهره بگیرد.

    مدیریت شرکت یادشده بر عهده جس لی است که از مهندسان سابق شرکت اپل محسوب می شود. وی یک حسگر جدید را ابداع کرده که از امواج مافوق صوت برای شناسایی برخورد دست با بدنه گوشی بهره می گیرد. همچنین این حسگر انواع فشار، کشیدن دست بر روی گوشی و غیره را تشخیص می دهد.

    حسگر یادشده از انعطاف پذیری بالایی برای شناسایی تماس دست با انواع سطوح که از مواد مختلف پلاستیکی، فلزی و غیره ساخته شده باشند، برخوردار است.

    این شرکت با همکاری ایسوس و یک شرکت همکار دیگر به نام تنسنت، گوشی هوشمندی را به طور آزمایشی تولید کرده که از قابلیت مذکور برخوردار است. این گوشی برای علاقمندان به بازی های ویدئویی تولید شده و به طور محدود در چین عرضه شده است.

    استفاده از حسگر یادشده می تواند ضخامت گوشی های هوشمند را به علت حذف دکمه های جانبی کاهش دهد. گنجاندن فناوری مذکور در گوشی های هوشمند مستلزم به روزرسانی تراشه های تلفن های همراه است که ارسال امواج فراصوت را ممکن کند. همچنین باید پردازنده ای جدید را در گوشی ها نصب کرد که قادر به درک برخورد دست با بدنه گوشی ها باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر