بالاخره هانگ‌منگ عرضه می‌شود؟

عصر کالا- هواوی اعلام کرده که قصد دارد نخستین دستگاه هوشمند مجهز به سیستم عامل هانگ‌منگ خود را قرار است تا پایان هفته آینده روانه بازار چین کند.

بالاخره هانگ‌منگ عرضه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، سیستم عامل اختصاصی هواوی که هانگ‌منگ نام دارد، بر اساس گفته‌های این شرکت چینی از چند سال پیش در دستور کار آن قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول‌های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشی‌های هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی‌های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری علیه هواوی، موجب شد باری دیگر مساله توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و به عنوان راه حلی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شود.

    حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت gsmarena، هواوی اعلام کرده که تصمیم گرفته است تلویزیون هوشمند آنر (Honor Smart TV) به عنوان نخستین دستگاه الکترونیکی و هوشمند مجهز به سیستم عامل هنگ‌منگ خود را تا هفته آینده به بازار چین عرضه کند تا کاربران و علاقمندان در این کشور بتوانند با بهره‌گیری از سیستم‌عامل hong Meng هواوی، از خدمات هوشمند تلویزیون خود استفاده کنند.

    گلوبال تایمز همچنین گزارش داده است که بعد از این تلویزیون هوشمند، یک گوشی هوشمند نیز در سه ماهه چهارم سال 2019 میلادی معرفی و عرضه خواهد شد که مبتنی بر سیستم‌عامل مذکور خواهد بود.

    با اینکه با فروکش کردن آتش اختلافات و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که احتمالا هواوی دیگر تصمیمی برای ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای تولید و عرضه تمامی گوشی‌های هوشمند خود نداشته باشد و تنها برای برخی از محصولاتش آن را ارائه و عرضه کند.

    با توجه به تحریم هواوی توسط واشنگتن و لغو لایسنس استفاده از سیستم‌عامل اندروید از سوی گوگل که چند ماه پیش رخ داد، به نظر می‌رسد که این تعبیر به واقعیت پیوسته و هواوی احتمالاً مجبور خواهد بود از برنامه دوم (پلان بی) خود استفاده کرده و سیستم عامل اختصاصی خودش را توسعه دهد. گزارش‌های متعددی در مورد سیستم عامل اختصاصی توسعه شده توسط هواوی منتشر شده است که نظرات ضد و نقیض کارشناسان و تحلیلگران را در مورد موفقیت آن نشان می‌دهد.

    بعد از اعمال تحریم‌های جدید برای تجارت با شرکت هواوی، این غول تکنولوژی اعلام کرد که از ماه‌ها پیش به دنبال توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه برای گوشی‌های هوشمند و سایر محصولاتش بوده است و قرار است به زودی در ماه‌های آتی از آن رونمایی کند.

    هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

    با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی درباره جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد. از طرفی دیگر، جنگ تجاری چین و آمریکا نیز به نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه 5G مزید بر علت شده و در حال حاضر آتش اختلافات آنها را شعله‌ورتر از قبل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر