با آمدن قابلیت تشخیص چهره هوشمند؛

کاربران آیفون واتس‌اپ را آپدیت کنند!

عصر کالا- قابلیت احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند برای کاربران آیفون اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در دسترس قرار گرفت.

کاربران آیفون واتس‌اپ را آپدیت کنند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، واتس‌اپ که یکی از بزرگترین و معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، چندی پیش اعلام کرده بود که کاربران گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود در هفته‌های آتی از سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند موسوم به فیس آی دی بهره مند شده و بدین ترتیب با امنیت سایبری بیشتری وارد اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ شوند.

    حالا این شرکت اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون 5 اس و مدل‌های بالاتر و همچنین دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس نسخه 9 به بعد قادر خواهند بود از این پس از قابلیت تشخیص چهره هوشمند و یا احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت در این پیام‌رسان بهره‌مند شوند.

    واتس‌اپ پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که قصد دارد این ویژگی و قابلیت جدید را به منظور افزایش امنیت سایبری دستگاه‌های متصل به اینترنت ارائه کند.

    طبق اعلام واتس‌اپ و توصیه کارشناسان فعال در حوزه فناوری، کاربران باید توجه داشته باشند که آخرین نسخه به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن مربوطه را از فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل دریافت و دانلود کرده باشند و برای فعالسازی این قابلیت نیز باید به قسمت تنظیمات این پیام‌رسان مراجعه کرده، وارد حساب کاربری ( Account ) شده، بر روی گزینه حریم خصوصی ( privacy) ضربه زده و گزینه قفل صفحه ( screen lock) را انتخاب کنند. در این بخش آنها باید گزینه تشخیص چهره هوشمند یا فیس آی دی ( face ID) و یا احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت ( touch ID) را فعالسازی کنند.

    کاربران بدین ترتیب از نفوذ و ورود افراد غریبه به حساب کاربری آنها و پیام‌رسان واتس اپ و همچنین پیام‌های رد و بدل شده آنها جلوگیری خواهند کرد.

    آنها همچنین قادر خواهند بود مدت زمانی را که صفحه گوشی آنها باید قفل شود و بعد برای ورود دوباره نیازمند فیس آی‌دی و یا تاچ آ ی‌دی باشد، را در این قسمت تعیین کنند.

    همه این مراحل بدان معناست که واتس‌اپ می‌خواهد احراز هویت بیومتریک را به اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ اضافه کند تا به کاربرانش این امکان را بدهد که از خدمات جدیدتری بهره‌مند شوند و ورود و خروج خود به حساب کاربری را با استفاده از فناوری نوین تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند ثبت کنند.

    این اپلیکیشن از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال 2016 میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

    شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014، 19 میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه 2018، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود یک میلیارد و 300 میلیون کاربر فعال در ماه است.

    انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این قابلیت به پلتفرم اندرویدی واتس‌اپ نیز اضافه شود و کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز بتوانند از چنین امکانی بهره ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر