همه چیز درباره گوشی کنسل شده مایکروسافت با بدنه آلومینیومی

عصر کالا- بدون تردید حتی طرفداران مایکروسافت نیز قبول دارند که این شرکت در هیچ بازه زمانی در تولید و پشتیبانی از تلفن های هوشمند موفق عمل نکرده است.

همه چیز درباره گوشی کنسل شده مایکروسافت با بدنه آلومینیومی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سخت افزار؛ چه در گذشته های دور که بازار تلفن های همراه در اختیار پلتفرم سیمبین قرار داشت و چه بعدها که اندروید و iOS به دو قطب دنیای موبایل تبدیل شدند همیشه ردپایی کمرنگ از مایکروسافت نیز در بازار وجود داشت اما این شرکت به دلیل اتخاذ تصمیمات نه چندان درست نتوانست با اقبال عمومی مواجه شود و در نهایت پس از سال ها تلاش، برنامه های ساخت تلفن های هوشمند خود را با تعطیلی پروژه لومیا به پایان رساند.

    با این حال مایکروسافت به خستگی ناپذیری مشهور است. این شرکت طرح های متعددی را در ذهن داشته و مهندسین آن ایده های جالبی را برای عرضه پرورش می دادند که البته هرگز نتوانست از سطح آزمایشگاه های این شرکت خارج شوند. وب سایت Neowin روز گذشته تصویری از یک تلفن هوشمند ویندوزی منتشر کرد که احتمالا جزو آرزوهای بسیاری از دوستداران مایکروسافت بوده است. این دستگاه که با کد RM-1162 نام گذاری شده دارای بدنه ای یکپارچه از جنس آلومینیوم است. پردازنده اسنپ دراگون 820 نشان می دهد این گوشی در زمان عرضه لومیاهای سری 950 در حال توسعه بوده است. یک نمایشگر 5.5 اینچی QHD به همراه 4 گیگابایت رم و دوربین های 20 و 8 مگاپیکسلی نیز از جمله مواردی بودند که قرار بود در این گوشی در اختیار کاربران قرار گیرند. اما این گوشی هرگز نتوانست وارد خط تولید شود و برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد.

    با این حال تحقیقات مایکروسافت برای ساخت یک گوشی آلومینیومی می تواند از جهتی نیز امیدوار کننده باشد. مدتهاست که شنیده می شود گوشی جدیدی به نام سرفیس فون در حال ساخت است و با این وجود هنوز نه تنها تصاویری از مدل نمونه و پروتوتایپ های این دستگاه منتشر نشده، بلکه مایکروسافت هم هرگز با قاطعیت درباره آن سخنی به میان نیاورده است. آیا می توان به شایعات درباره احتمال عرضه سرفیس فون در انتهای سال 2017 اطمینان داشت؟ گذر زمان جزئیات بیشتری آشکار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر