مقایسه گلکسی +S۸و گوگل پیکسل Pixel XL

عصر کالا- بعد از معرفی گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S۸+) و گلکسی اس ۸ پلاس (+Samsung Galaxy S۸) طی رویداد اختصاصی سامسونگ، حالا انتخاب گوشی موبایل بعدی به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از کاربران تبدیل شده است. به‌علاوه پیشتر نیز گوشی های هوشمند بسیار خوبی روانه بازار شده بودند که هنوز هم می‌توان آنها را رقیبی جدی برای پرچمداران سامسونگ در نظر گرفت.

مقایسه گلکسی +S۸و گوگل پیکسل Pixel XL
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ بعد از مقایسه گوشی جدید کره‌ای‌ها با دیگر پرچمداران اندرویدی، حالا زمان آن رسیده تا گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) که یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 بود را با یکدیگر مقایسه کنیم.

    مقایسه گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال را به ترتیب لیست زیر در بخش تصاویر ببینید:

    اندازه

    مثل همیشه مقایسه خود را با بررسی دقیق اندازه آغاز می‌کنیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید پرچمدار سامسونگ 3 درصد بلندتر و 4 درصد باریک‌تر از پیکسل ایکس ال بوده و ضخامت آن نیز تقریبا 10 بیشتر است؛ پس تفاوت چندانی از نظر ابعادی میان این دو گوشی قدرتمند وجود ندارد.

    وزن

    همانند اندازه، وزن گلکسی اس 8 پلاس تنها 5 گرم بیشتر است که احتمالا تفاوت آنها هنگام استفاده محسوس نخواهد بود.

    جنس بدنه

    در ساخت هر دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال از شیشه و آلومینیوم استفاده شده تا مقاومت دستگاه تا حد ممکن افزایش یابد. هرچند، نحوه این استفاده کمی متفاوت است؛ پیکسل ایکس ال بدنه‌ای آلومینیومی با پوششی از شیشه دارد، اما جنس بخش پشتی گلکسی اس 8 پلاس، شیشه بوده و لایه‌ای نازک از آلومینیوم به عنوان محافظ روی آن قرار گرفته است.

    رنگ‌بندی

    سامسونگ قصد دارد گوشی های جدید خود را در پنج رنگ مختلف روانه بازار کند؛ هرچند هنگام عرضه تنها سه رنگ مشکی، نقره‌ای و خاکستری در دسترس کاربران آمریکایی خواهد بود.

    مقاومت در برابر آب

    اندازه صفحه نمایش

    صفحه نمایش “Infinity Display” را می‌توان مهم‌ترین دستاورد پرچمداران جدید سامسونگ در نظر گرفت که با اندازه‌ای بزرگ و البته خمیده، بخش بزرگی از پنل جلویی دستگاه را تشکیل می‌دهد. همچنین در مجموع، صفحه نمایش گلکسی S8 پلاس حدود 17 درصد بزرگ‌تر از صفحه نمایش پیکسل XL است.

    رزولوشن صفحه نمایش

    پیکسل ایکس ال یکی از معدود اسمارت فون هایی است که از نظر تراکم پیکسلی، گلکسی اس 8 پلاس را با اختلاف بسیار کمی مغلوب خود می‌کند. با توجه به گفته های “DisplayMate”، گوشی های جدید سامسونگ بهترین صفحه نمایش میان گوشی های هوشمند را دارند.

    نوع صفحه نمایش

    صفحه نمایش HDR

    گوشی های جدید سامسونگ اولین محصولاتی هستند که با دریافت گواهینامه “Mobile HDR Premium” از “UHD Alliance”، محتوای اچ دی آر را پخش می‌کنند.

    صفحه نمایش خمیده

    اگرچه امسال خبری از معرفی گلکسی اس 8 با صفحه نمایش تخت نبود، اما هنوز هم در بازار بسیاری از اسمارت فون ها همچون پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال را می‌توان با صفحه نمایش تخت پیدا کرد.

    کلید هوم

    مثل بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر، کلید هوم در صفحه گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال تعبیه شده است. سامسونگ با معرفی گوشی جدید خود از وجود نوعی سیستم حساس به فشار در این بخش خبر داد که احتمالا شامل برخی میانبرها برای انجام راحت‌تر دستورات می‌شود.

    سنسور اسکنر اثر انگشت

    تنها تفاوت در این بخش، محل سنسور اثر انگشت است.

    تشخیص چهره

    کاربران از سیستم تشخیص چهره گلکسی S8 پلاس می‌توانند به منظور باز کردن قفل صفحه نمایش استفاده کنند. البته این سیستم آنقدرها هم که تصویر می‌کنید ایمن نیست.

    سنسور اسکنر عنبیه چشم

    اگر وجود اسکنر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره کافی نیست، می‌توانید از اسکنر عنبیه چشم استفاده کنید!

    چیپست

    نسخه مخصوص بازار آمریکا از گوشی های جدید سامسونگ همراه با تراشه اسنپدراگون 835 به فروش خواهد رسید و کاربران دیگر کشورها می‌توانند نسخه اگزینوسی (Exynos 8895) این گوشی را خریداری کنند.
    در آن سو، پیکسل ایکس ال با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 821 قابل خریداری است. اگرچه قدرت پردازشی گلکسی اس 8 پلاس بیشتر از پرچمدار گوگل است، اما این تراشه پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود.

    حافظه رم

    حافظه داخلی

    کارت حافظه میکرو اس دی

    جک هدفون

    خوشبختانه هیچ کدام از گوشی های گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال همانند پرچمدارن اپل، جک 3.5 میلی‌متری را حذف نکرده‌اند.

    هدفون همراه

    در بسیاری از بازارها، گوشی های سری پیکسل بدون هدفون به فروش می‌رسند؛ اما در جعبه اصلی گوشی های جدید سامسونگ یک جفت از هدفون‌های AKG که خود 99 دلار قیمت دارند، قرار گرفته است.

    باتری

    ظرفیت باتری گوشی های گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. با این حال هنوز برای قضاوت زود است و شاید بهتر باشد تا انجام بررسی‌های دقیق صبر کنیم.

    شارژ بی سیم

    شارژ بی سیم و البته پرسرعت یکی از قابلیت‌های بسیار خوب +Galaxy S8 است که متاسفانه گوشی های گوگل فاقد چنین سیستمی هستند.
    لازم به ذکر است که کاربران باید پایه مخصوص گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به صورت جداگانه خریداری کنند.

    شارژ سریع

    سیستم شارژ سریع توسط هر دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال پشتیبانی می‌شود، اما استانداردهای آنها متفاوت است. به گفته گوگل، پیکسل XL با 15 دقیقه شارژ شدن تا 4 ساعت در خدمت کاربران خواهد بود. از طرفی هنوز اسنانداردی که گوشی های سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند مشخص نشده است.
    اگرچه تراشه اسنپدراگون 835 از نسخه 4.0 سیستم شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 4.0) بهره می‌برد اما لزوما معنای آن، این نیست که گوشی های جدید سامسونگ هم هنگام عرضه با پشتیبانی از آن روانه بازار شوند.

    دوربین

    گشودگی دریچه دیافراگم دوربین پشتی

    میزان گشودگی دریچه دیافراگم گلکسی S8 پلاس بیشتر از پیکسل XL بوده و نور بیشتری به سنسور اصلی می‌رسد؛ در نتیجه میزان عمق دید تصاویر بهبود یافته و عکس‌ها در نور کم به شکل بهتری ثبت می‌شوند.

    سیستم دوربین دوگانه

    لرزشگیر اپتیکال

    گلکسی S8 پلاس با بهره‌گیری از لرزشگیر اپتیکال، از تار شدن تصاویر هنگام لرزش جلوگیری کرده و آنها را به بهترین شکل ممکن ثبت می‌کند. پیکسل XL فاقد این سنسور است، اما واقعا تفاوت چندانی میان آن و پرچمدار سامسونگ دیده نمی‌شود. در واقع پیکسل XL با داشتن یکی از بهترین دوربین‌ها میان تلفن های هوشمند، به منظور دستیابی به نتایج فوق‌العاده از نوعی سیستم پردازشی چند تصویره بهره برده و پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

    پرداخت موبایلی

    سامسونگ پی (Samsung Pay) از ان اف سی یا نوار مغناطیسی برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌کند، در حالی‌که اندروید پی با نیاز به پایانه NFC، در مراکز کمتری توسط گوشی های موبایل پشتیبانی خواهد شد.

    دستیار صوتی

    در کنار گوگل اسیستنت (Google Assistant)، گوشی های جدید سامسونگ همراه با دستیار صوتی و اختصاصی این شرکت موسوم به بیکسبی (Samsung Bixby) معرفی شدند تا بهره‌وری افزایش پیدا کند. با اینکه ما نسبت به اهمیت بسیار بالای دستیارهای صوتی و تاثیر آنها در فروش بیشتر گوشی های موبایل شک داریم، اما سازندگان با تمام انرژی در این زمینه فعالیت دارند.

    هدست واقعیت مجازی

    خوشبختانه هر دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال از انواع مختلف هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص تلفن های همراه پشتیبانی می‌کنند. به علاوه پشتیبانی گلکسی S8 پلاس از گیر وی آر (Samsung Gear VR) و پیکسل XL از دی دریم (Google Daydream)، از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این اسمارت فون ها هستند.

    داک دسکتاپ

    طی مراسم رونمایی از گوشی های جدید سامسونگ، سازندگان از داک مخصوص دسکتاپ خود با نام دکس (Samsung DeX) نیز رونمایی کردند که کاربران با خرید آن به صورت جداکانه، نسخه دسکتاپی از سیستم عامل اندروید را تجربه خواهند کرد.

    سیستم نرم افزاری

    از آنجایی که گوشی های پیکسل توسط گوگل تولید شده‌اند، از آخرین ورژن سیستم عامل اندروید نیز استفاده کرده و در آینده، آپدیت‌ها را زودتر از گوشی های دیگر دریافت خواهند کرد. با این حال رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) باعث برخی تفاوت‌ها در محیط ظاهری می‌شود.

    زمان عرضه

    پیکسل ایکس ال اواخر سال 2016 روانه بازار شد، در حالی‌که گلکسی اس 8 پلاس تا پایان ماه میلادی جاری روانه بازار می‌شود.

    قیمت پایه

    این‌که برای خرید گلکسی اس 8 پلاس تا چه اندازه مجبور به پرداخت پول باشید به اپراتور و نحوه پرداخت شما بستگی دارد؛ اما قیمت تقریبی آن را می‌توان حدود 840 دلار در نظر گرفت. از سوی دیگر پیکسل ایکس ال همانند آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) با قیمت 769 دلار در دسترس کاربران خواهد بود.
    اگر به دنبال یک گوشی کوچکتر با قیمت پایین‌تر هستید، گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل نیز گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر