تفاوت ۴۶۵ دلاری قیمت گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ

عصر کالا- براساس تحقیقات شرکت آمریکایی Strategy Analytics تفاوت قیمت میان گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اپل به ۴۶۵ دلار رسیده است. این شرکت تخمین می‌زند که میانگین قیمت گوشی‌های اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۰۰ دلار از گوشی‌های سامسونگ دارای فناوری LTE بیشتر بوده است.

تفاوت ۴۶۵ دلاری قیمت گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛در بازه زمانی ماه اکتبر تا دسامبر سال 2016 میانگین قیمت گوشی‌های اپل 692 دلار و میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند سامسونگ 227 دلار بوده است. این تجزیه و تحلیل دستگاه‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را شامل نمی‌شود چراکه این دو مدل در سال 2017 معرفی و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. این تحقیق در زمانی که فروش آی‌فون 7 و 7 پلاس به‌علت مشکلات گلکسی نوت 7 رونق فراوانی داشته به وقوع پیوسته است.

    این شرکت اعلام نموده که این تفاوت موقتی بوده و احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد. براساس شواهد موجود میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند اپل از 600 دلار در سال 2012 به 700 دلار افزایش یافته درحالی‌که قیمت دستگاه‌های سامسونگ از 438 دلار به 200 رسیده است.

    اگرچه شاید در نگاه اول این آمار تکان‌دهنده به‌نظر برسد ولی استراتژی این دو شرکت کاملا با هم متفاوت است. اپل بیشتر بر روی تولید محصولات گران‌قیمت تمرکز دارد که البته با معرفی آی‌فون SE سعی در معرفی دستگاهی ارزان‌قیمت داشت که متاسفانه شاهد قیمت مناسبی برای آن نبودیم.

    سامسونگ تنها در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود از استراتژی اپل پیروی می‌کند و کنار این مدل‌ها از دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده زیادی نیز رونمایی به‌عمل می‌آورد. این رویکرد سامسونگ باعث شده که این شرکت تبدیل به بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در دنیا شود، درحالی‌که اپل سود بسیار بیشتری را به‌ازای فروش هر دستگاه کسب می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر