چگونه گوشی‌ها را از گرمای تابستان حفظ کنیم؟

عصر کالا- تابستان به‌زودی خواهد آمد و فصل جدیدی از سلفی‌ها نیز با ورود این فصل آغاز خواهد شد.

چگونه گوشی‌ها را از گرمای تابستان حفظ کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، اما زمانی که از گوشیتان در زیر نور آفتاب استفاده می‌کنید، به‌یاد داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب منجر به گرم شدن بیش از حد اسمارت‌فون عزیز شما خواهد شد. هوای گرم برای وسایل الکترونیکی خیلی خوشایند نیست و ممکن است به سلامت کلی دستگاه شما صدمات جدی وارد کند. در اینجا چند نکته مهم برای خنک نگه داشتن اسمارت‌فون در آب و هوای گرم را برایتان شرح داده‌‌ایم.

     

    گوشیتان را درون خودرو جا نگذارید

    مطمئنا قانون ممنوعیت جا گذاشتن کودکان یا حیوانات درون خودرو، دلیل علمی داشته است. خودروها در فصول گرم می‌توانند همانند یک بخاری بزرگ عمل کنند. به‌همین دلیل نباید گوشیتان را درون خودرو جا بگذارید. درکل، بهتر است هنگامی که وارد خودرو می‌شوید از قبل برای وسایلتان جای معینی تعیین کرده باشید. مثلا اگر قرار است مسافت طولانی را طی کنید، بهتر است از پایه‌های نگهدارنده گوشی که درون خودرو نصب می‌شوند استفاده کنید تا از این طریق گوشیتان را در معرض مستقیم باد کولر خودرو نیز قرار دهید. اگر به‌دلایل خاصی مجبورید گوشیتان را درون خودرو جا بگذارید، بهترین مکان صندوق عقب خودرو است.

    هر آنچه نیاز ندارید را خاموش کنید

    بلوتوث، اینترنت سیم‌کارت، وای‌فای و جی‌پی‌اس خود را در صورتی که نیازی به آنها ندارید، خاموش کنید. با غیرفعال کردن این گزینه‌ها فعالیت‌های بیش از حد اسمارت‌فون شما هنگامی که در کیف یا جیبتان قرار دارد، متوقف می‌شود. این کار حتی به نفع باتری گوشیتان نیز خواهد بود.

     

    کیس و محافظ‌ را جدا کنید

    هیچ‌کس در تابستان یک لایه لباس اضافه نمی‌پوشد. پس دلیلی برای پوشاندن آنها بر تن اسمارت‌فون‌های بیچاره نیز وجود ندارد. اگر به‌دلیل کار در فضای بیرون و پر تحرک به محافظ گوشی نیاز دارید، بهتر است آنها را درون محافظ‌های نازک قرار دهید و سعی کنید صفحه گوشی را تا حد امکان خاموش نگه دارید.

    وسایلتان را جدا کنید

    شاید شما هم هیچ‌وقت در مناطق شرجی یا بیابانی زندگی نکرده باشید و چنین مشکلاتی را تجربه نکرده باشید. اما اگر در چنین مناطقی زندگی می‌کنید و به‌طور همزمان چند دستگاه الکترونیکی (مثلا لپ‌تاپ) را درون یک کیف یا محفظه قرار می‌دهید، بهتر است قبل از هر اقدامی از خاموش و جدا بودن محل قرارگیری دستگاه‌ها از یکدیگر اطمینان پیدا کنید. این کار به دستگاه‌های درون کیف فضای بیشتری برای تنفس خواهد داد و از داغ شدن بیش از حد آنها در هوای گرم جلوگیری خواهد کرد.

     

    به‌هیچ وجه دستگاه‌تان را داخل یخچال نگذارید

    بسیاری از افراد عادت دارند لپ‌تاپ یا گوشی‌هایشان را درون یخچال بگذارند. اما طبق ادعای وب‌سایت Gazelle، خنک‌سازی سریع دستگاه‌های الکترونیکی (مثلا ازطریق یخچال) می‌تواند موجب نفوذ رطوبت به درون دستگاه و ایجاد صدمات جدی به‌ قطعات داخلی آن شود. پس اگر احساس کردید دستگاه‌تان بیش از حد داغ شده، بهتر است ابتدا با خاموش کردن و استفاده نکردن از آن برای یک مدت، آن را به آرامی خنک کنید.  همچنین اگر باتری گوشیتان قابل جداسازی است، حتما آن را جدا کرده و گوشی را به‌طور کامل از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر