آیفون دیگر برای اپل سودآور نیست!

عصر کالا- بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران طبق تازه ترین آمارهای منتشر شده برآورد کرده‌اند که دیگر فروش گوشی‌های آیفون نمی‌تواند بزرگترین سهم درآمدزایی و سودآوری اپل به شمار برود.

آیفون دیگر برای اپل سودآور نیست!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، روزگاری که گوشی‌های هوشمند آیفون برای شرکت سازنده آن، اپل، بسیار سودآور بود و بزرگترین بخش از درآمدهای بدست آمده و موفقیت این غول تکنولوژی آمریکایی را تشکیل می‌داد، به سر آمده است در حالی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اپل باید به حال افزایش درآمدزایی و سودآوری خود فکری کرده و از وابستگی به بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند آیفون خود را برهاند، چراکه در صورت ادامه همین روند، اپل به مرز ورشکستگی خواهد رسید و نخواهد توانست بیشتر از هزینه‌های عملیاتی و تحقیقاتی خود را کسب کرده و به موفقیت در میزان فروش محصولاتش دست یابد.

    تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت.. نشان می‌دهد که فروش آیفون در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک کاهش 17 درصدی مواجه شده است که به وضوح گویای روند نزولی فروش گوشی‌های آیفون در بازارهای جهانی است.

    به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جنگ تجاری میان چین و آمریکا که در نتیجه آن بازی‌های سیاسی دیگری به وجود آمد در کاهش فروش و استقبال از آیفون بی تأثیر نبود، چراکه محصولات هواوی و زد تی‌ای در ایالات متحده تحت تأثیر دستور دولت این کشور ممنوع شد و از فعالیت این شرکت چینی برای توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های مخابراتی 5G نیز در بسیاری از کشورها ممانعت به عمل آمد و این امر در نهایت منجر شد که کاربران چینی نیز تصمیم بگیرند تحت تأثیر وقایع مربوطه و به منظور حمایت از تولیدکنندگان برتر چینی خرید و استفاده از گوشی‌های آیفون و سایر محصولات آمریکایی اپل را تحریم و بایکوت کنند.

    بر اساس گزارشی که در وب سایت تک رادار آمده است، تحریم خرید و استفاده از آیفون توسط کاربران و شهروندان چینی که از لحاظ جمعیت، طیف وسیع و بسیار گسترده‌ای از مشتریان اپل را در جهان تشکیل می‌دادند، تأثیر منفی بسیار زیادی گذاشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد که تصمیم و واکنش چینی‌ها به منظور ضربه به دولت آمریکا بسیار بجا و مناسب اتخاذ شده است، چراکه آمارها نشان می‌دهد به میزان قابل توجهی از میزان فروش آیفون کاسته شده و آن را با خطر زیان دهی گسترده‌ای روبرو کرده است که این امر می‌تواند برای اپل بسیار نگران کننده و بحرانی محسوب شود.

    از طرفی دیگر، اپل به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش استقبال کاربران جهانی از سایر محصولات و گجت‌های هوشمند همچون ساعت هوشمند مدتهاست که تمرکز خود را از فروش صرف آیفون برداشته و سعی دارد از طریق محصولات جدید دیگری وارد بازارهای جهانی شده و سهم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر