مقایسه دوربین سلفی پرچمداران

گلکسی اس ۸ پلاس، ال جی جی ۶، آیفون ۷ و گوگل پیکسل

عصر کالا- با مقایسه دوربین سلفی پرچمداران کنونی بازار یعنی گلکسی اس ۸ پلاس (+Galaxy S۸)، ال جی جی ۶ (LG G۶)، آیفون ۷ (iPhone ۷) و گوگل پیکسل (Google Pixel) و بررسی نمونه تصاویر و عکس‌‌های آن‌ها بهترین گوشی موبایل برای طرفداران سلفی را مشخص می‌کنیم.

مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز ؛ تب سلفی داغتر از حدی است که تصورش را می‌کنید. افراد برای گرفتن سلفی و در ادامه انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی، به وحشی‌ترین و خطرناک‌ترین حیوانات نزدیک شده و به ممنوعه‌ترین مکان‌ها قدم می‌گذارند. شاید در ابتدا خنده‌دار و در حالت کلی ناراحت‌کننده به نظر برسد، اما از زمان رایج شدن سبک جدیدی از تصویربرداری یعنی عکاسی Selfie، افراد زیادی سالانه جان خود را تنها به خاطر گرفتن سلفی از دست می‌دهند. البته، درصد بالایی از کاربران تنها برای اشتراک‌گذاری لحظات خود با دوستانشان اقدام به گرفتن سلفی می‌کنند. با مقایسه دوربین سلفی پرچمداران کنونی بازار بهترین گوشی موبایل را برای این دسته از کاربران تعیین می‌کنیم.
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    از نظر وضوح تصویر (مگاپیکسل)، تفاوت آن‌چنانی میان دوربین سلفی پرچمداران و همچنین محصولات میان‌رده وجود ندارد، چنانکه می‌بینیم تعداد قابل توجهی از گوشی های موبایل میان‌رده به دوربین‌های سلفی 5 و حتی 8 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. با این حال، با مقایسه دوربین سلفی پرچمداران و دستگاه‌های میان‌رده، به کیفیت برتر نمونه تصاویر دوربین سلفی پرچمداران پی می‌بریم. نمونه تصاویر دوربین سلفی گلکسی اس 8 پلاس، ال جی جی 6، آیفون 7 و همچنین گوگل پیکسل مثال‌زدنی هستند، اما در برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند. با مقایسه دوربین سلفی پرچمداران یاد شده به تفاوت آن‌ها پی خواهیم برد. در انتهای مطلب می‌توانید تمامی تصاویر زیر را در قالب یک فایل زیپ دریافت کنید.
    آماده برای خروج از خانه
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    اگرچه حین ثبت این تصاویر هوا کاملا روشن بود، اما به دلیل سربسته بودن فضای جلوی درب اصلی منزل نور مستقیم خورشید وجود نداشت، به همین دلیل فرصت خوبی برای مقایسه دوربین سلفی پرچمداران در شرایط نوری نه چندان ایده‌آل فراهم شده بود. نمونه تصویر دوربین گلکسی اس 8 پلاس به میزان زیادی اشباع‌ شده، به همین دلیل برخی از جزییات صورت کاربر در عکس حذف شده‌اند. به نظر می‌رسد بر روی این عکس رنگ‌پاشی شده است. در عوض نمونه تصویر دوربین سلفی ال جی جی 6 با وجود داشتن رنگ طبیعی‌تر، بیش از حد ملایم بوده و علاوه بر کنتراست پایین، نویز تقریبا زیادی در آن مشاهده می‌شود.
    نمونه تصویر دوربین سلفی آیفون 7 نیز تعریف چندانی ندارد. میزان اشباع‌شدگی این عکس نیز تقریبا بالا بوده و به نظر می‌رسد کاربر یک فیلتر اینستاگرام نامناسب بر روی عکس اعمال کرده است. نمونه تصویر دوربین سلفی گوگل پیکسل با وجود داشتن رگه‌های قرمز، در مقایسه با سایر تصاویر قابل قبول‌تر است. جزییات تصویر آن همانند نمونه عکس آیفون 7 بوده و رنگ آن بیشتر به واقعیت نزدیک است.

    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    متاسفانه با مقایسه دوربین سلفی پرچمداران به عدم توانایی تمامی آن‌ها در عکاسی حرفه‌ای حین روشن بودن بیش از حد پس‌زمینه و همچنین تیره بود پیش زمینه پی می‌بریم. به عنوان نمونه دوربین سلفی گوگل پیکسل کل منظره را تاریک کرده و فقط جزییات را در ابرها نشان داده است. هر عنصر دیگری در این تصویر یکنواخت، خسته‌کننده و بی‌روح است. از طرفی دیگر، نمونه عکس‌های دوربین سه گوشی موبایل بعدی میزان روشنایی را افزایش داده و پس‌زمینه تقریبا سفیدی دارند. با مقایسه نمونه عکس های آیفون 7 در این منظره به مزیت میدان دید باریک‌تر دوربین سلفی این گوشی موبایل پی می‌بریم. عمق منظره را می‌توان به خوبی در عکس ثبت شده توسط پرچمدار اپل مشاهده کرد.
    علاوه بر این موارد، با در نظر گرفتن طبیعی‌تر بودن رنگ‌ها در نمونه نمونه دوربین سلفی آیفون 7، این گوشی موبایل را باید پیروز میدان در منظره دوم عنوان کنیم. تنها ایراد وارد شده به محصول اپل، حذف جزییات ابرهای آسمان است، در حالی که ال جی جی 6 این بخش را بهتر به تصویر کشیده است. در حالت کلی، از آنجایی که این تصاویر از زاویه پایین گرفته شده‌اند، هیچ کدام کیفیت مناسبی ندارند.

    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    با یک نگاه گذرا به نمونه عکس دوربین سلفی ال جی جی 6 به برتری پرچمدار ال جی در سومین منظره پی می‌بریم. با مقایسه نمونه عکس‌های دوربین سلفی پرچمداران، رنگ طبیعی‌تر تصویر ثبت شده با این گوشی موبایل مشخص می‌شود. در نمونه عکس گلکسی اس 8 پلاس و گوگل پیکسل رگه‌هایی از رنگ قرمز مشاهده می‌شود. همچنین در پرچمدار سامسونگ به دلیل افزایش میزان روشنایی، کمی از جزییات منظره از بین رفته است. نمونه عکس دوربین سلفی آیفون 7 این بار قابل قبول نیست، چرا که به طور غیر قابل توجیهی مایل به زرد است.

    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    آن طور که در تصاویر ثبت شده از منظره چهارم به نظر می‌رسد، آسمان در این وقت از روز تاریک نبود، هرچند به دلیل ابری بودن هوا (و بارش باران مدتی پس از ثبت عکس‌ها)، نور آفتاب زیادی وجود نداشت. با این حال دوربین گلکسی اس 8 پلاس نور بسیار زیادی دریافت کرده و جزییات صورت کاربر به طور کامل از بین رفته است. اگر به خاطر رگه‌های رنگ زرد نبود، نمونه تصویر دوربین آیفون 7 را باید برترین مورد در منظره چهارم معرفی می‌کردیم.
    در نمونه تصویر دوربین سلفی گوگل پیکسل کنتراست بالایی وجود داشته و رگه‌های بسیار کمی از رنگ قرمز دیده می‌شود. مجددا به دلیل طبیعی‌تر بودن رنگ‌ها در نمونه تصویر دوربین سلفی ال جی جی 6، باید این بار نیز پرچمدار ال جی را پیروز میدان عنوان کنیم. البته، نمی‌توان از روشنایی تقریبا بالای نمونه عکس این گوشی موبایل در منظره چهارم چشم‌پوشی کرد.

    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    در زمان حضور در کناره‌ دریا، شرایط برای شنا کردن مناسب نبود، مخصوصا اینکه هیچ کاربری دوست ندارد حین همراه داشتن چهار مورد از گران قیمت‌ترین پرچمداران، تن به آب بزند! خوشبختانه هر چهار گوشی موبایل عملکرد خوبی در منظره پنجم داشتند، به همین دلیل برای مقایسه دوربین سلفی پرچمداران در اینجا باید به جزییات بیشتری وارد شویم. در نمونه تصویر دوربین سلفی آیفون 7 رگه‌هایی از رنگ زرد و در گوگل پیکسل رگه‌هایی از رنگ قرمز دیده می‌شود. این رنگ زرد و قرمز مشاهده شده، رفته رفته ما را از دوربین این دو گوشی موبایل خسته کرده است.
    این نخستین باری است که نمونه تصویر گلکسی اس 8 پلاس را باید به عنوان برترین مورد انتخاب کنیم. ال جی جی 6 پشت سر پرچمدار سامسونگ در رده دوم قرار می‌گیرد.
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    LG G6
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    Samsung Galaxy S8

    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    Google Pixel
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    Apple iPhone 7

    باز هم در میانه‌های شهر
    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران
    برای مقایسه دوربین سلفی پرچمداران بهتر است یک بار دیگر به دل شهر رفته و با انتخاب یک منظره رنگارنگ بیشتر توانایی این چهار گوشی موبایل در تصویربرداری سلفی را به چالش بکشیم. نحوه ثبت رنگ‌های اصلی، یکی از بهترین فاکتورها برای مقایسه دوربین سلفی پرچمداران است. گل‌های لاله درون این باغچه رنگارنگ بوده و روشنی نسبی داشتند.
    در این شرایط، تصویر ثبت شده توسط دوربین ال جی جی 6 بیش از بقیه موارد به واقعیت نزدیک بوده و خبری از اشباع‌‎شدگی در آن نیست. بعد از آن نوبت به کیفیت قابل قبول عکس دوربین گوگل پیکسل می‌رسد، اما متاسفانه هنوز رگه‌های قرمز در جان عکس وجود دارند. متاسفانه دوربین این گوشی موبایل با وجود ثبت تصاویری بسیار باکیفیت، به دلیل این رگه‌های قرمز نمره خوبی نمی‌گیرد.
    همچنین بخوانید :
    لذت عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی ؛ تفاوت را احساس کنید
    مجددا در نمونه تصویر آیفون رگه‌هایی از رنگ زرد دیده می‌شود. برخلاف تصاویر قابل قبول پیشین گلکسی اس 8 پلاس، میزان اشباع‌شدگی نمونه تصویر آن در منظره ششم غیر قابل توصیف و وحشتناک است.


    مقایسه دوربین سلفی پرچمداران را با تصویربرداری در یک فضای بسته آغاز کرده و آن را در چنین فضایی نیز به پایان می‌رسانیم. دوربین گوشی های موبایل اعم از دوربین اصلی یا سلفی، معمولا تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کنند، مگر اینکه شرایط نوری خوبی برقرار نباشد. البته علاوه بر نبود نور مستقیم آفتاب، نور لامپ زیادی نیز در این قسمت از رستوران وجود نداشت. در تمامی تصاویر شاهد کمی محوشدگی هستیم، با این وجود در منظره هفتم گلکسی اس 8 پلاس عملکرد بهتری داشته و نمونه عکس دوربین آن کمتر از بقیه تار شده است. البته تار شدن عکس‌ها در زمان عدم وجود نور مستقیم خورشید، اتفاقی است که پیش از این نیز انتظارش را می‌کشیدیم.
    هیچ یک از تصاویر ثبت شده در منظره هفتم راضی‌کننده نیستند. البته، این واقعیت دوربین سلفی گوشی های موبایل است و با وارد کردن هر مدل دیگر به مقایسه دوربین سلفی پرچمداران ، باز هم نتیجه بهتری حاصل نمی‌شد. هر چند عجیب و برخلاف تمامی مناظر بالا، اما به طور واضح بدترین تصویر ثبت شده متعلق به ال جی جی 6 است.


    به نظر می‌رسد ته رنگ زرد واقع در نمونه تصاویر آیفون 7 و رگه‌های قرمز دیده شده در نمونه عکس‌های گوگل پیکسل به دلیل عدم توانایی عکاس و مساعد نبودن شرایط نبوده و این‌ها ایراداتی ثابت در دوربین سلفی این دو گوشی موبایل هستند. باز هم دو ایراد ذکر شده را در نمونه عکس‌های دوربین سلفی آیفون 7 و گوگل پیکسل مشاهده می‌کنیم. در منظره هشتم و البته آخر، نمونه تصاویر دوربین سلفی گلکسی اس 8 پلاس و ال جی جی 6 تقریبا به یک دیگر نزدیک هستند، با این تفاوت که این بار نیز به دلیل وجود رنگ‌های طبیعی‌تر در عکس ال جی جی 6، پرچمدار سامسونگ در رتبه دوم قرار می‌گیرد.
    نتیجه‌گیری از مقایسه دوربین سلفی پرچمداران

    به نظر ما این مقایسه هیچ برنده یا بازنده‌ای ندارد و تنها می‌توانیم در انتهای مقایسه دوربین سلفی پرچمداران آن‌ها را از بالا به پایین رتبه‌بندی کنیم. دوربین سلفی هر یک از این گوشی های موبایل دارای ایرادات و مزایای خاص خود است، به همین دلیل نمی‌توان هیچ کدام را بهترین مدل برای طرفداران سلفی عنوان کرد. به عبارت دیگر، هر چهار گوشی موبایل گلکسی اس 8 پلاس، ال جی جی 6، آیفون 7 و گوگل پیکسل انتخابی مناسب برای طرفداران عکاسی سلفی هستند، اما هیچ کاربری نباید تنها به خاطر دوربین جلویی یکی از این مدل‌ها، آن را به دیگری ترجیح دهد. نتیجه را می‌توان به صورت زیر اعلام کرد. با استفاده از باکس پایین عکس می‌توانید تمامی تصاویر داخل این مطلب را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر