به دلیل شیوع کرونا؛

اعتراف اپل به کاهش ذخایر آیفون در بازار

عصر کالا- اپل اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا ذخایر آیفون کاهش یافته است. این درحالی است که روند از سرگیری تولید محصولات اپل کندتر از پیش بینی های این شرکت است.

اعتراف اپل به کاهش ذخایر آیفون در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، به نظر می رسد پیامدهای شیوع ویروس کرونا در چین برای اپل بدتر از پیش بینی های کارشناسان باشد.

    این شرکت فناوری هشدار داده ذخایر آیفون به طور موقت کاهش یافته است. البته تولید این محصول اپل از سر گرفته شده است.

    هرچند کارخانه های تولید کننده محصولات اپل در چین پس از تعطیلی (به دلیل شیوع کرونا در چین) اکنون دوباره فعالیت خود را آغاز کرده اند، اما روند از سرگیری تولید در این واحدها کندتر از پیش بینی های اپل است. 

    پیش بینی می شود تولید محصولات اپل به دلیل کمبود ذخایر قطعات با بن بست روبرو شود. علاوه بر آن تقاضای خرده فروشی نیز مشکل ساز شده است. بسیاری از فروشگاه های رسمی تعطیل هستند. فروشگاه های فعال نیز ساعات کاری خود را کاهش داده اند و مشتریان اندکی دارند.

    اپل نیز به کندی فروشگاه های خود را دوباره بازگشایی می کند اما به نظر می رسد این روند به فروش شرکت خسارت می رساند.

    این شرکت فناوری اشاره کرده سلامت کارمندان بر مسائل دیگر اولویت دارد و فعالیت های خود را تا حد ممکن با رعایت نکات ایمنی از سر می گیرد. علاوه بر آن اپل مبلغی که برای مقابله ویروس کرونا اهدا کرده بود را 2 برابر کرده است. در نتیجه کارشناسان معتقدند در سه ماهه منتهی به مارس درآمد اپل به میزان پیش بینی شده نخواهد رسید.

    هرچند اپل تنها شرکتی نیست که به دلیل شیوع کرونا با چالش مواجه شد، اما به نظر می رسد بیش از بقیه با ضرر و زیان روبرو شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر