تکلیف گوشی هایی که هنوز فعال نشده اند در رجیستری چیست؟

عصر کالا- با آغاز طرح رجیستری این سؤال بارها مطرح می شود که تکلیف گوشی هایی که فعال نشده چیست؟ بنابر اعلام کمیته رجیستری، فعلا تا زمانی که مدل های منتخب برای آغاز اعمال محدودیت‌ها اعلام نشده اند تمامی گوشی های جدید مانند سابق فعال می‌شوند.

تکلیف گوشی هایی که هنوز فعال نشده اند در رجیستری چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 28 مهرماه در سراسر کشور آغاز شده است.

    در فاز نخست این طرح فعلاً مانیتورینگ شبکه آغاز شده و محدودیتی روی گوشی‌ها اعمال نمی‌شود. اعمال محدودیت روی گوشی‌ها قرار است با اعلام قبلی از یک یا دو مدل گوشی منتخب آغاز شود که مدل ها به زودی اعلام خواهند شد و یک مهلت چند روزه نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر اینکه دارندگان این گوشی‌ها برای فعال‌سازی آنها با مشکل مواجه نشوند، امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان نیز فراهم نشود.

    با آغاز طرح رجیستری این سؤال شایع بارها مطرح شده که تکلیف گوشی هایی که هنوز فعال نشده اند چیست و برای استفاده از آنها چه باید کرد؟

    بنا بر اعلام کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای فعال کردن گوشی‌هایی که جزو مدل‌های منتخب نیستند، نیاز به اقدام خاصی نیست و دارندگان آنها می‌توانند بدون هیچ مشکلی آن را فعال و از آنها استفاده کنند. دارندگان گوشی‌ها باید به این نکته نیز توجه کنند که تا قبل از اینکه مدل هایی از گوشی تلفن همراه مشمول طرح شود، باید آن را فعال کنند.

    به این معنی که اگرچه طرح رجیستری از 28 مهر با آغاز مرحله مانیتورینگ شبکه عملا اجرایی شده اما فعلا تا زمانی که یک یا دو مدل منتخب برای آغاز اعمال محدودیت‌ها اعلام نشده اند تمامی گوشی های جدید مانند سابق فعال می شوند و در عملیات فعال سازی آنها تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده است. پس از اعلام مدل های منتخب نیز تنها در فعال سازی همان مدل ها محدودیت ایجاد می شود و فعال سازی سایر مدل ها مانند قبل بدون مشکل خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر