رایانه رومیزی مک پرو با قیمت ۶ هزار دلار رونمایی شد

عصر کالا- اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان از رایانه رومیزی مک پرو با قیمت ۶ هزار دلار رونمایی کرد.

رایانه رومیزی مک پرو با قیمت ۶ هزار دلار رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، اپل بالاخره بعد از 6سال از رایانه Mac Pro جدید رونمایی کرد.

    این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در روز گذشته از یک رایانه رومیزی برای افراد حرفه‌ای رونمایی کرد که قیمت پایه آن 6 هزار دلار است. همچنین بخش‌های مختلف این رایانه ارتقا یافته تا قدرتمندتر از نسخه‌های قبلی باشد.

    این رایانه رومیزی هیچ شباهتی به نمونه‌ای که در 2013 رونمایی شد، ندارد. در رایانه جدید سطل زباله وجود ندارد. برای ادیتورهای عکس و فیلم اپل نمایشگر مخصوصMac Pro Display XDR را با قیمت 5 هزار دلار رونمایی کرد.

    این نمایشگر 32 اینچی با وضوح 6K قابلیت چرخش دارد. رایانه و این نمایشگر در پاییز امسال عرضه می‌شوند.

    تیم کوک در سخنرانی خود در این رویداد گفت: ما قدرتمندترین سری Mac را عرضه کردیم.

    مک پرو همواره به‌عنوان توانمندترین سخت‌افزار تولید شده توسط اپل مرکز توجهات کاربران حرفه‌ای بوده که به توان پردازشی بالایی برای تولید محتوا و توسعه‌ی محصولات خود نیاز داشتند. این رایانه رومیزی جدید نیز برای افرادی طراحی شده که در صنایع خلاق فعالیت می کنند. پوشش کیس این رایانه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و درقسمت بالای آن دسته هایی تعبیه شده تا جابه جایی آن راحت تر شود.

    در مک پرو جدید از پردازنده‌های سری زئون اینتل با 28 هسته و 64 کانال PCI Express استفاده شده است. پردازنده این دستگاه نیز توان 300 واتی دارد. این ویژگی درکنار سیستم خنک‌کننده‌ی مناسب، سبب می‌شود مک پرو بتواند همواره با تمام توان و بدون افت عملکرد کار کند. نسل جدید مک پرو 12 اسلات DIMM دارد و با کمک حافظه 6 کاناله خود، می‌تواند به حافظه 1.5 ترابایتی مجهز شود. کامپیوتر قدرتمند اپل 8 اسلات PCI Express را نیز برای فراهم‌سازی امکان سفارشی‌سازی بهتر، در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌دهد.

    ماژول MPX اپل گرافیک را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد. این ماژول قابلیت افزودن درگاه تاندربولت و تغذیه توانی بالغ بر 500 وات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    دستگاه جدید اپل نخستین کامپیوتر با امکان خریداری با گرافیک رادئون پرو وگا 2 با توان محاسباتی 14 ترافلاپسی، حافظه 32 گیگابایتی و پهنای حافظه یک ترابایت‌برثانیه به‌حساب می‌آید. نسخه دیگر با گرافیک رادئون پرو وگا 2 توانی بالغ بر 28 ترافلاپس و 64 گیگابایت حافظه را به کاربر واگذار می‌کند و از آنجا که مک پرو دو ماژول MPX را نیز در خود جای می‌دهد، می‌توان این دستگاه را با توان حیرت‌انگیز 56 ترافلاپسی و 128 گیگابایت حافظه نیز خرید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر