اپل، گوگل را به گمانه‌زنی نادرست متهم کرد

عصر کالا- شرکت اپل در بیانیه جدیدی، صحبت‌های گوگل در مورد هک شدن آی‌فون را گسترش یک گمان نادرست در میان کاربران دانست و از آن انتقاد کرد.

اپل، گوگل را به گمانه‌زنی نادرست متهم کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت اپل، پژوهشگران گوگل را به گسترش گمان نادرست در مورد آی‌فون متهم کرده است. گوگل پیش از این اعلام کرده بود که امکان هک شدن اطلاعات کاربران آی‌فون طی یک عملیات بلندمدت هک وجود دارد و این موضوع را ناشی از عدم دقت اپل دانست.
    «فرد سینز» (Fred Sainz)، سخنگوی اپل گفت: بیانیه‌ای که توسط گوگل منتشر شده، پیامدهای بدی به همراه داشته است و امکان دارد بسیاری از کاربران اپل را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است کاربران با این بیانیه گوگل، تصور کنند که در معرض خطر قرار دارند و اطلاعات شخصی آنها به سادگی قابل هک شدن است. وی افزود: حادثه پیش آمده، یک حمله متمرکز کوچک بود و فقط تعداد کمی از وب‌سایت‌های مرتبط با مسلمانان اویغور ساکن در چین را تحت تاثیر قرار داد. گوگل پس از پیش آمدن این مشکل، آی‌فون را به بررسی فعالیت‌های خصوصی کاربران در زمان واقعی متهم کرد و این هراس را در میان کاربران آی‌فون به وجود آورد که شاید ابزار مورد استفاده آنها تحت کنترل باشد. پژوهشگران «پروژه زیرو» (Project Zero) گوگل، از یک عملیات هک خبر داده بودند که طی آن، اگر کاربران آی‌فون به وب‌سایت‌های مخرب رجوع می‌کردند، اطلاعات آنها از جمله تصاویر، محل زندگی و داده‌های دیگر، قابل دستیابی بود. به این ترتیب، تنها دیدن یک وب‌سایت هک شده کافی بود تا آی‌فون مورد حمله قرار بگیرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن حمله، به سادگی بررسی شود. سینز اضافه کرد: اپل باور دارد که این حملات فقط به مدت دو ماه رخ داده‌اند؛ نه دو سالی که گوگل به آن اشاره کرده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر