ماژول های جدید Touch ID آیفون ۷ نیاز به کالیبره ی مجدد توسط اپل استور دارند

عصر کالا- با وجود فروش بسیار بالا و محبوبیت زیاد گوشی های آیفون، این دستگاه ها تاکنون چندان بدون عیب و نقص نبوده اند. در فوریه ی سال ۲۰۱۶ تعدادی از کاربران آیفون ۶ و ۶ پلاس پس از بروزرسانی سیستم عامل گوشی خود به iOS ۹.۲.۱ دستگاه خود را پس از بریک شدن آن از دست دادند. در همان روزها ارور ۵۳ گریبان گیر صاحبان آیفون های اپل شد. همچنین برخی از این دستگاه ها دارای مشکل در قسمت سنسور Touch ID بودند و برخی از کاربران به ناچار سنسور دستگاه خود را از طریق تعمیرگاه های غیر مجاز درست کرده بودند. ارور ۵۳ نیز حاصل مشکلاتی در برخی از سنسور های Touch ID استفاده شده توسط اپل بود که علت آن عدم هماهنگی قطعات شده توسط تعمیرکاران غیر مجاز با این بخش بود.

ماژول های جدید Touch ID آیفون ۷ نیاز به کالیبره ی مجدد توسط اپل استور دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از سخت افزار؛ اخیرا یک رگلاتوری استرالیایی از اپل به دلیل اینکه اجازه نداده تا تعمیرگاه های منتخب این رگلاتوری ماژول تعمیری Touch ID را در اختیار داشته باشند شکایت کرده است. کمیسیون مصرف کنندگان و رقابت استرالیا اپل را به دلیل غیر فعال کردن صدها دستگاه آیفون و آیپد کاربرانی که دستگاه خود را توسط تعمیرگاه های غیر رسمی تعمیر کرده اند، متهم کرده است. با وجود مسائل قانونی و دادگاه هایی که اپل به خاطر این موضوع داشته است، همچنان این کمپانی به غیر فعال کردن آیفون 7 و 7 پلاس هایی که توسط تعمیرگاه های سوم شخص تعمیر شده اند ادامه میدهد. در صورتی که Touch ID شما دچار مشکل باشد و آن را تعویض کنید، باید دکمه ی جدید را در فروشگاه های رسمی اپل مجددا کالیبره کنید. همان طور که میدانید دکمه ی Touch ID در آیفون 7 و 7 پلاس بر خلاف نسل های قبل مکانیکی است و با یک موتور لرزشی به نام Taptic Engine حسی کلیک مانند را به کاربر منتقل میکند.

    شاید این کار اپل دلایل مختلفی از جمله افزایش درآمد خود داشته باشد اما احتمالا یکی از این دلایل این است که اپل میخواهد مطمئن شود دستگاه ساخت کمپانی توسط یکی از تعمیرکاران تائید شده تعمیر میشود. اما به هر حال این موضوع برای کاربران کشورهایی که اپل به خوبی به آنها خدمات نمیدهد ناخوشآیند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر