قابلیت‌های پنهان ال جی G۶

عصر کالا- ال جی G۶ آخرین پرچم دار کمپانی ال جی است که یکی از گوشی های هوشمند بسیار با کیفیت بازار است، شاید بسیاری از کاربران G۶ از قابلیت های پنهان این گوشی هوشمند خبر نداشته باشند، در این مطلب به بررسی قابلیت های پنهان و ترفند های ال جی G۶ می پردازیم.

قابلیت‌های پنهان ال جی G۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک،حدود دو سال است که کمپانی ال جی وارد بازی گوشی های هوشمند شده است و در این دو سال اخیر توانسته است گوشی های هوشمند بسیار با کیفیتی تولید کند و پا به پای برند های برتری مثل سامسونگ و آیفون پیش برود.

    ال جی G6 نیز مانند S8 دارای صفحه نمایش لبه به لبه است و نسبت این صفحه نمایش به بدنه آن 18:9 است و این نسبت حاکی از کیفیت بسیار بالای این صفحه نمایش است و هم چنین ابعاد این گوشی هوشمند نیز 5٫7 اینچ است و صفحه نمایش آن نیز QHD+ است.

    این گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 821 قدرت یافته است و دارای رم 4 گیگابایتی است و آخرین ورژن اندروید نیز، که اندروید نوقا است بر روی آن قرار دارد، ال جی G6 دارای دوربین دوگانه است که این دوربین‌ها 13 مگا پیکسلی هستند و باتری این گوشی هوشمند نیز 3300 میلی‌آمپری است.

    در کنار همه این ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری خوب ال جی G6 دارای قابلیت‌هایی نیز است که ممکن است از نظر کاربران مخفی مانده باشد و این قابلیت ها بسیار خوب و کاربردی است. در این مطلب به بررسی قابلیت های پنهان ال جی G6 می پردازیم.

    تنظیمات دکمه های اصلی

    هر فردی دوست دارد تا گوشی هوشمند خود را به سلیقه خود شخصی سازی کند، استفاده از راه های میانبر برای فراخواندن عملکرد های پرکاربرد همیشه مورد توجه کاربران بوده است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا دکمه های اصلی را براساس نیاز های خود تقسیم بندی کنند و هر دکمه ای کار ویژه خود را انجام دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا دکمه بازگشت در سمت چپ باشد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند این دکمه در سمت راست باشد. شاید شما ترجیح دهید دکه خانه در سمت راست باشد و با لمس کردن سمت راست شما به صفحه اصلی بروید. با توجه به این موضوع در ال جی G6 شما می توانید به راحتی جای این دکمه ها را تغییر دهید و هر دکمه ای را در جای به خصوصی قرار دهید. برای استفاده از این قابلیت شما باید طبق مسیر زیر عمل کنید:

    Settings > Display > Home touch buttons > Button combination

    تقسیم کردن صفحه کیبورد به دو بخش جدا برای تایپ کردن سریع تر

    تایپ کردن با کیبورد گوشی های هوشمند برای هر فردی آسان نیست و ممکن است افراد در تایپ کردن دچار مشکلاتی شوند و نزدیک بودن و دور بودن برخی از حروف سرعت تایپ کردن در گوشی های هوشمند را کاهش دهد. شما در کیبورد ال جی G6 می توانید به راحتی این مشکل را برطرف سازید.

    یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توانید سریع تر تایپ کنید تقسیم کردن کیبورد به دو قسمت است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید کیبورد خود را به دو قسمت تقسیم کنید و در هر دو قسمت در گوشی های سمت چپ و راست حروفی قرار دارند که شما می توانید به راحتی و با سرعت بالا تایپ کنید. برای تقسیم کیبورد خود به دو قسمت می توانید از منو تنظیمات کیبورد خود گزینه Speedy message replies را انتخاب کنید.

    استفاده از قابلیت‌های دوربین

    دوربین ال جی G6 دوربین نسبتاً با کیفیتی است. در پشت این گوشی هوشمند یک دوربین 13 مگا پیکسلی دوگانه و در جلوی این گوشی هوشمند نیز دوربین 5 مگا پیکسلی وجود دارد. در این گوشی هوشمند و در اپلیکیشن عکاسی خود گوشی فیلتر هایی برای عکاسی وجود دارد و هم چنین دوربین مجهز به سیستم تشخیص لبخند است.

    شما با استفاده از حالت Cheese shutter در دوربین گوشی هوشمند ال جی G6 می توانید عکس های خود را کشیده تر و یا جمع تر بیندازید و به عکس های خود افکت های متنوعی بدهید که در سایر گوشی های هوشمند این افکت ها دیده نمی شود.

    چرخش و گشت زنی میان اپلیکیشن ها

    اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در اوقات فراغت خود از گوشی هوشمند خود به صورت یکسره استفاده می کنید، قطعاً تعدادی اپلیکیشن محدود برای خود دارید که میان این اپلیکیشن ها گشت زنی می کنید. اگر شما اپلیکیشن های زیادی بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید بسیار سخت است تا هر بار میان انبوهی از اپلیکیشن ها، برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.

    شما می توانید با استفاده از قابلیت های ال جی G6، اپلیکیشن ها مورد نظر خود را در یک دسته مشخص قرار دهید و با استفاده از جمع کردن اپلیکیشن ها در یک حیطه خاص زحمت گشتن میان انبوهی از اپلیکیشن ها را کم کنید.

    برای استفاده از این قابلیت شما می توانید از مسیر زیر حرکت کنید:

    Settings > Display > Home screen > Continuous loop and flicking the toggle switch

    در این قسمت کافی است تا گزینه ON را فعال کنید.

    گوشی هوشمند خود را با یک ضربه روشن کنید

    راه های روشن کردن گوشی های هوشمند بسیار متفاوت است. امروزه با رشد تکنولوژی راه های باز کردن گوشی هوشمند نیز پیشرفته شده است و با توجه به این‌که دکمه هوم فیزیکی در ال جی G6 وجود ندارد باید راه های آسان تری برای باز کردن گوشی هوشمند وجود داشته باشد. برای باز کردن گوشی هوشمند شما می توانید با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش به راحتی آن را باز کنید. در ال جی G6، قابلیتی وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید با ضربه زدن روی گوشی هوشمند آن را روشن کنید. برای روشن کردن گوشی هوشمند ال جی G6 می توانید از مسیر زیر عمل کنید:

    Settings > Display > More > KnockOn and flicking

    تنظیم ابعاد برنامه ها با صفحه نمایش

    گوشی هوشمند ال جی G6 دارای صفحه نمایش بزرگ و لبه به لبه است و نسبت صفحه نمایش این گوشی هوشمند 18:9 است و این نشان می دهد که برخی از برنامه‌ها و حتی برخی از فیلم ها نیز با استاندارد این صفحه نمایش هماهنگ نیستند. شما با استفاده از تنظیمات این گوشی هوشمند می توانید به راحتی ابعاد برنامه مورد نظر را با صفحه نمایش تطبیق دهید. برای تطبیق باید از مسیر زیر استفاده کنید:

    Settings > Display > App scaling

    پس از استفاده از این مسیر باید یکی از اپلیکیشن های مورد نظر را انتخاب کنید و اپلیکیشن را با صفحه نمایش خود تطبیق دهید.

    به اپلیکیشن های خود ظاهری جدید دهید

    آیکون های اپلیکیشن ها در گوشی های هوشمند معمولاً دارای ظاهری یکسان هستند و در بسیاری از گوشی های هوشمند تنها با استفاده از لانچر ها می توان ظاهر این آیکون ها را تغییر داد. اما در ال جی G6 شما می توانید با استفاده از قابلیت هایی بدون نصب کردن هیچ گونه لانچری، شکل و ظاهر آیکون های خود را تغییر دهید و ظاهری جدید به گوشی هوشمند خود دهید.

    برای استفاده از قابلیت جدید موجود در ال جی G6 می توانید از مسیر زیر عمل کنید:

    Tapping Settings > Display > Home screen > Icon shape

    با کم کردن نور آبی صفحه نمایش خواب راحت تری داشته باشید
    قابلیت‌های پنهان ال جی G6

    نور آبی صفحه نمایش، نوری آزار دهنده است که در شب هنگام باعث اختلالات خوابی می شود و بسیاری از افراد نیز با این نور آبی مشکل دارند. بسیاری از کارشناسان بر روی این نکته تاکید کرده اند که این نور آبی بسیار زیان آور است و استفاده از گوشی هوشمند در شب هنگام می تواند اثرات بسیار منفی بر روی مغز و چشم ها داشته باشد. در گوشی هوشمند ال جی G6 شما می توانید به راحتی نور آبی صفحه نمایش را کاهش دهید و به راحتی از گوشی هوشمند خود در شب هنگام استفاده کنید. برای کم کردن نور آبی صفحه نمایش می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

    Settings > Display > Comfort view,

    شما در این قسمت می توانید نور آبی صفحه نمایش را کم کنید.

    شخصی سازی دکمه های فیزیکیبا توجه به حذف شدن دکمه هوم فیزیکی دکمه های فیزیکی کمی بر روی بدنه گوشی هوشمند ال جی G6 باقی مانده است. با توجه به دکمه های باقی مانده بر روی بدنه گوشی هوشمند ال جی G6 شما می توانید به راحتی بر روی دکمه های موجود قابلیت های مورد نظر را قرار دهید. با استفاده از مسیر زیر می توانید دکمه های فیزیکی را با توجه به عملکرد های دلخواه خود تنظیم کنید:

    Settings > General > Accessibility > Vision > End call with the Power key

    تک گردن نام خود بر روی عکس ها

    تقسیم بندی عکس ها در گالری یکی از کار هایی است که بدون شک هر فردی در گوشی هوشمند خود انجام می دهد. در بسیاری از گوشی های هوشمند قابلیت‌های خاصی برای طبقه بندی عکس ها وجود ندارد، ولی در ال جی G6 می توانید به راحتی عکس های خود را طبقه بندی کنید و بر روی عکس های خود نام مورد نظر را تگ کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر