درآمدزایی اپل زیر تیغ کرونا !

عصر کالا- اپل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای از افت شدید درآمدزایی این شرکت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش تقاضا در چین خبر داده است.

درآمدزایی اپل زیر تیغ کرونا !
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  ایسنا، اپل به تازگی با انتشار بیانیه ای کم سابقه خطاب به سرمایه گذاران و سهام داران خود اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا قادر نخواهد بود به پیش بینی های صورت گرفته درباره کسب درآمد و سودآوری های خود در سه ماهه اول و دوم سال مالی 2020 دست پیدا کند، چراکه تقاضای محصولات مختلف علی الخصوص گوشی‌های آیفون در چین که بدون شک یکی از بزرگترین بازارهای فروش برای این غول تکنولوژی آمریکایی به شمار می رفت، به شدت پایین آمده است. از طرف دیگر، تولید کارخانه فاکسکان که تولیدکننده اصلی گوشی های آیفون اپل به شمار می‌رود، به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و با محدودیت‌های فراوانی روبرو شده است.

    ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش تاکنون جان بالغ بر 2000 نفر را در چین گرفته و بیش از 70 هزار نفر را در کشورهای متعدد جهان مبتلا کرده است.

    هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و سایر مناطق شرق آسیا، سازمان بهداشت جهانی با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی شهروندان کشورهای مختلف درخواست کرد که از هرگونه سفر غیر ضروری به مناطق پرخطر خودداری کنند.

    همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مختلف همچون تکنولوژی و خودروسازی نیز دفاتر و کارخانه‌های خود را تا اطلاع ثانوی در چین تعطیل کردند. بدین ترتیب تولید و عرضه محصولات مختلف تکنولوژی نیز به شدت در این بازه زمانی کاهش یافته است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر