گوشی ۵G ارزان قیمت هواوی در راه است

عصر کالا- شرکت هواوی به تازگی اعلام کرده است که به زودی از یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری شبکه ۵G رونمایی می‌کند.

گوشی ۵G ارزان قیمت هواوی در راه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت 5G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    پیتر ژوو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت چینی هوآوی در گفت‌وگویی با گزارشگر فایننشال تایمز خاطرنشان کرده است که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری شبکه 5G را در پایه قیمت 600 دلار معرفی و رونمایی خواهد کرد.

    بر اساس گزارش فایننشال تایمز، یکی از مهمترین موانعی که همواره بر سر تولید و توسعه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شبکه 5 جی وجود داشته، قیمت بسیار بالای آنهاست که حالا به نظر می‌رسد هوآوی قصد دارد این مانع بزرگ را از سر راه خود بردارد و به کاربرانش نوید عرضه یک گوشی ارزان قیمت را که از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کند، را داده است.

    از زمانی که رقابت شدیدی میان غول‌های تکنولوژی برای راه‌اندازی و برقراری شبکه اینترنت 5G درگرفته است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل نیز درصدد تولید و توسعه گوشی‌های هوشمند جدیدی که از قابلیت شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، هستند تا در صورت برقراری زیرساخت‌های لازم مخابراتی و ارتباطی، امکان عملی سازی و بهره برداری واقعی از فناوری مذکور برای کاربران در سراسر جهان فراهم شود.

    کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

    بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر