ثبت گوشی‌مسافری فقط برای مسافر باز است

عصر کالا- از آخر هفته گذشته سایت ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی که ورود و خروج برای آنها ثبت شده باز است و روی سایر گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد شده‌اند،‌ بسته شده است.

ثبت گوشی‌مسافری فقط برای مسافر باز است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، از آخر هفته گذشته سایت ثبت گوشی‌ مسافری با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

    به این ترتیب درحالی‌که تمامی گوشی‌های غیررسمی واردشده به کشور در قالب کالای مسافری امکان ثبت در این سامانه را داشتند، پس از اعمال محدودیت تنها گوشی‌هایی که به واقع در سفر بوده‌اند و مسافر آنها طبق اطلاعات گذرنامه ورود و خروج ثبت کرده است، قابل ثبت در این سامانه هستند.

    فارس اخیرا با اعلام این خبر از قول مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از اینکه این سایت در آستانه شب عید بار دیگر روی دیگر گوشی‌ها نیز باز می‌شود یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

    درحالی‌که این پرسش مهم بین فعالان بازار موبایل مطرح بود و ابهاماتی را درباره سرنوشت گوشی‌های به ظاهر مسافری ایجاد و امیدی در برخی دارندگان گوشی غیرمجاز برای قانونی کردن آنها وجود داشت، کمیته اجرای طرح ریجستری اطلاعیه‌ای درباره ثبت گوشی مسافری را بازخوانی کرد.

    براساس این اطلاعیه تصریح شده که با توجه به تغییرات ایجادشده در تارنمای ثبت دستگاه مسافری در گمرک جمهوری اسلامی ایران به اطلاع می‌رسد؛ طبق گذشته همچنان هر دستگاهی که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن توسط گمرک برای همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری در همتا ثبت شده و کد فعال‌سازی می‌گیرد.

    بر این اساس کمیته اجرای ریجستری به طور رسمی و عملی اتصال سامانه گمرک به ناجا را برای احراز هویت مسافران واقعی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر