استفاده از گوشی‌های ویندوزفون هنوز هم لذت بخش است

عصر کالا- باوجود سرنوشت نه‌چندان خوبی که برای ویندوزفون اتفاق افتاد، باز هم باید گفت که این سیستم عامل یکی از بهترین تجربه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

استفاده از گوشی‌های ویندوزفون هنوز هم لذت بخش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ نخستین تبلت شخصی من، بلک بری Playbook بود که البته در آن سال‌ها، به سرنوشت بدی دچار شد. وقتی از این تبلت استفاده می‌کردم، چندان توجهی به اخبار دنیای تکنولوژی نداشتم و از گجت خودم برای وب‌گردی، مطالعه کتاب، گوش دادن به موسیقی و تحقیق و پژوهش استفاده می‌کردم. بلک بری حتی از ارائه آپدیت برای این تبلت خودداری کرد و به‌روزرسانی BlackBerry 10 برای آن منتشر نشد.

    اما بااین وجود، تبلت Playbook من درست مانند روز اول خوب عمل می‌کرد. هنوز می‌توانستم بازی‌های سبک را بر روی آن اجرا کنم، کتاب بخوانم و موسیقی گوش دهم بدون آنکه مشکلی پیش بیاید. به نظر من گوشی‌های ویندزفونی هم همین ویژگی را دارند. این گوشی‌ها، سرنوشت چندان خوشایندی نداشتند و مایکروسافت تنها آپدیت‌هایی را برای رفع عیوب برای ویندوزفون منتشر کرده و آپدیت سارندگان هم کاری جز تغییر اندک ظاهری انجام نمی‌دهد. اما اگر راستش را بخواهید، همین کافی است.

    بسیاری از دارندگان گوشی‌های ویندوزی، از علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی هستند، در سال 2015 وضعیت این گوشی‌ها بر کسی پوشیده نبود و عملکرد مایکروسافت در آن زمان، برای مدت طولانی مورد سوال بود. اما اگر موبایل شما ویدوزی است، هنوز هم می‌توانید از رابط کاربری آن لذت ببرید.

    به دلایل زیادی، می‌توان گفت که سیستم عامل ویندوز دوست داشتنی است. شخصا فکر می‌کنم که نوتیفیکیشن سنتر ویندوز یکی از بهترین‌ها است چراکه بسیار ساده است و شما را گیج نمی‌کند. در صفحه هوم، خانه‌های مربعی متحرک توانستند نظر بسیاری از کاربران را جلب کنند و خطوط شفاف رابط کاربری MDL2 هم یکی دیگر از علل جذابیت آن به شمار می‌رود. باوجود تمام انتقادهایی که بر Continuum وارد می‌شد، اما ویژگی بسیار جذابی برای دستگاه به شمار می‌رفت.

    البته من اکنون از یک آیفون به عنوان گوشی اصلی خود استفاده می‌کنم اما همچنان یک لومیا 735 به همراه دارم که در مواقعی که به آن نیاز دارم، بسیار خوب عمل می‌کند. برقرای تماس، ارسال پیام و استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان در این گوشی بسیار ساده و روان است و من احساس خوبی نسبت به آن دارم.

    موضوع مهم این است که علاقه به ویندوزفون، مقطعی و زودگذر نیست و اگر هم‌اکنون از یک گوشی ویندوزی استفاده می‌کنید، بنابراین همچنان به این سیستم عامل علاقه دارید و از آن لذت می‎برید حتی اگر این اتفاق، منجر به از دست دادن میلیون‌ها اپلیکیشن و سرویس در سایر سیستم عامل‌ها شود. قرار نیست سرمایه گذاری بر روی ویندوزفون ادامه داشته باشد اما این بدین معنی نیست که به‌روزرسانی برای آن متوقف شود. اپلیکیشن‌های پیش فرض ویندوز هنوز هم آپدیت‌هایی را مانند نسخه‌های دسکتاپ خود دریافت می‌کنند و مایکروسافت همچنان این آپدیت‌ها را برای برطرف کردن عیب‌ها و برای کاربران وفادار خود ارائه خواه کرد. حتی اگر مایکروسافت پشتیبانی از ویندوزفون را به طور کامل متوقف کند، از پرداخت پول برای یک گوشی ویندوزی پشیمان نخواهید شد ولی شاید لازم باشد به سیستم عامل‌های iOS یا اندروید مهاجرت کنید.

    در مجموع باید بگوییم که کاربران نباید روند پر فراز و نشیبی که برای ویندوزفون اتفاق افتاده را فراموش کنند و اتفاقات و تجربه‌های خوبی که برای آنها رقم زده را از یاد ببرند. این تمام چیزی است که می‌توان گفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر