موبایل های تحت برند نوکیا، به لنزهای Carl Zeiss مجهز می شوند

عصر کالا- شکی نیست که شهرت نوکیا در زمینه دوربین های با کیفیت موبایل هایش، تا حد زیادی مدیون لنزهای Carl Zeiss بوده است.

موبایل های تحت برند نوکیا، به لنزهای Carl Zeiss مجهز می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، در صورتی که موبایل هایی مانند N95 یا Lumia 1020 را تهیه کرده بودید، می دانستید که دوربین این دو موبایل، به هیچ وجه ناامیدتان نمی کند. اما حالا که HMD Global به تولید موبایل هایی تحت برند نوکیا می پردازد تکلیف این دوربین ها چه خواهد بود؟ آیا باید برای همیشه با لنزهای Carl Zeiss خداحافظی کنیم؟
    خوشبختانه پاسخ به پرسش دوم خیر است. HMD اخیراً قراردادی به امضا درآورده که تکنولوژی تصویربرداری Zeiss را به موبایل های جدید برند نوکیا می آورد. با این همه، همکاری تازه دو طرف تنها به طراحی لنزها محدود نمی شود و HMD و Zeiss به دنبال توسعه «قابلیت های تصویربرداری» جدیدی هستند که استانداردها را از نو تعریف می کنند و حوزه های مختلفی نظیر کیفیت تصویر و نرم افزارهای تازه را شامل می شوند.
    اگرچه این دو کمپانی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نخستین موبایل HMD با لنزهای Zeiss ارائه نکرده اند، اما به نظر می رسد که فنلاندی ها حساب زیادی روی دوربین به عنوان یکی از نقاط قوت موبایل های خود نسبت به رقبا باز کرده اند.
    یکی از موبایل های در دست توسعه HMD، با نام «نوکیا 9» شناخته می شود که قرار است مثل بسیاری از اسمارت فون های امروزی، به دوربین اصلی دوگانه مجهز باشد. اگرچه بعید است که دوربین نوکیا 9 از تکنولوژی Zeiss بهره برده باشد، اما امکان دارد که این کمپانی به HMD در توسعه موبایلی دوربین-محور برای به چالش کشیدن اپل و هوآوی یاری رسانده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر