برخی منابع آگاه فاش کردند؛

واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد

عصر کالا- بسیاری از شرکت های فناوری که زمانی تنها در حوزه خدمات و نرم افزار فعال بودند این روزها انواع سخت افزار را هم تولید می کنند و فیس بوک نیز به این جمع افزوده شده است.

واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، اپل با تولید آیفون و گوگل با تولید مجموعه گوشی های پیکسل این روزها درآمدهای سرشاری کسب کرده اند و فیس بوک هم با راه اندازی یک واحد مخفی سخت افزاری در سال های اخیر فعالیت های خود در این زمینه را افزایش داده است.

    واحد سخت افزاری مخفی فیس بوک که به ساختمان 8 مشهور شده محل فعالیت های این شرکت بزرگ برای تولید سخت افزارهایی همچون تبلت و گوشی به منظور رقابت با غول هایی همچون آمازون و گوگل است.

    پیش از این در ساختمان 8 محصولات منحصر به فرد دیگری نیز تولید شده اند. از جمله این محصولات می توان به سیستمی اشاره کرد که به افراد امکان می دهد تا افکارشان را تایپ کنند. تولید یک ابزار خاص ویدئو کنفرانس هم در این ساختمان صورت گرفته است.

    راه اندازی این واحد سخت افزاری در سال 2015 و با همکاری رجینا دوگان صورت گرفت که قبلا در شرکت گوگل و آزمایشگاه دارپای وزارت دفاع آمریکا مشغول به کار بود. این واحد در سال 2018 تقریبا به حاشیه رانده شد، اما یک سالی است که فعالیت های آن جدی تر از گذشته دنبال می شود.

    منابع مطلع می گویند فیس بوک به تولید دستیارهای هوشمند خانگی که مشابه با بلندگوهای اکوی آمازون باشند نیز علاقه دارد و ممکن است چنین محصولاتی را نیز تولید کند. گفته می شود تولید سیستم های ویدئو چت بزرگ در ابعاد تلویزیون، محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده در کنار گوشی و تبلت در دستور کار فیس بوک خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر