با استعلام در سامانه رجیستری؛

خریداران گرانفروشی گوشی موبایل را به تعزیرات اعلام کنند

عصر کالا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خریداران گوشی موبایل در صورت مشاهده گرانفروشی گوشی، درصورت محاسبه قیمت تمام شده آن با ارز دولتی، موضوع را به تعزیرات اطلاع دهند.

خریداران گرانفروشی گوشی موبایل را به تعزیرات اعلام کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, حسین فلاح جوشقانی نحوه تعیین نوع ارز اختصاص یافته برای گوشی های تلفن همراه با سامانه #7777* را توضیح داد.

    رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خریداران گوشی تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #7777* و انتخاب گزینه یک و ارسال IMEI گوشی خود علاوه بر اطلاع یابی از اصالت گوشی خود، ارز تخصیصی بر گوشی‌های خریداری شده را استعلام کنند.

    معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: علاوه بر این خریداران می‌توانند با استفاده از سامانه‌های ثبت گوشی تلفن همراه از دولتی بودن یا نبودن ارز اختصاص یافته به گوشی مطلع شوند و چنانچه در حین خرید متوجه شوند کالای آنها با ارز دولتی وارد شده اما قیمت تمام شده آن برای فروش با ارز غیردولتی محاسبه می‌شود، می‌توانند با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به شماره 124 و یا سازمان تعزیرات حکومتی به شماره 135 تماس گرفته و گزارش دهند.

    وی با اشاره به اینکه شفاف سازی فرایندهای ورود گوشی های تلفن همراه یکی از مزایای اجرای طرح رجیستری است، گفت: با اجرای طرح احراز هویت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) تمام گوشی‌های تلفن همراه که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند قابل شناسائی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر