چرا گوشی V۳۰ ال جی از گلکسی نوت ۸ سامسونگ بهتر است؟

عصر کالا- گوشی V۳۰ ال جی امکانات ویژه‌ای دارد که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار ندارند، به همین دلیل در ادامه با هم به پنج دلیلی اشاره می‌کنیم که ال‌جی V۳۰ نسبت به گلکسی نوت ۸ گوشی بهتری است.

چرا گوشی V۳۰ ال جی از گلکسی نوت ۸ سامسونگ بهتر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارنت، سامسونگ و ال‌جی هر دو به تازگی پرچمداران تازه نفس خود را معرفی کرد‌ند، از یک طرف گلکسی نوت 8 تا دندان مسلح شده را داریم و از طرف دیگر V30 ال‌جی که چیزی کم و کسر از پرچمداران بزرگ 2017 ندارد، از آنجایی که این گوشی‌های پرچمدار سلانه‌سلانه راهی بازار خواهند شد بد نیست به 5 ویژگی اشاره کنیم که V30 ال‌جی را در مقام بهتری نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ قرار می‌دهد.


    تراشه صوتی Quad DAC و پشتیبانی از MQA

    به جرات می توان گفت ال‌جی V30 به لحاظ کیفیت صدا تمامی گوشی‌های پرچمدار 2017 را کنار می‌زند. تجربه نشان داده است سامسونگ علاقه زیادی به استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند برای افزایش کیفیت گوشی‌های پرچمدار گلکسی خود ندارد و گلکسی نوت 8 نیز به لحاظ کیفیت پخش صدا تفاوت زیادی با سایر گلکسی‌های تراز اول سامسونگ ندارد.

    از طرف دیگر ال‌جی، V30 را به مبدل صوتی 32bit Hi-Fi quad DAC مجهز کرده است، این سخت‌افزار را در V20 ال‌جی نیز پیش از این شاهد بودیم اما این بار ال‌جی در V30 امکان شخصی‌سازی‌های بیشتری را به کاربر برای پخش صدا داده است.
    برای آن دسته از کاربرانی که با ویژگی‌های quad DAC آشنایی کاملی ندارند باید بگوییم حضور این تجهیزات سخت‌افزاری در گوشی‌ نوید کیفیت بالای صدا و نویز کم را می‌دهد. تفاوت کیفیت صدا در این حالت به اندا‌زه‌ای است که با هدفون‌های معمولی نیز می‌توان کیفیت بالاتر پخش صدا را متوجه شد، اما این کیفیت به‌وسیله هدفون‌های حرفه‌ای تفاوت خود را بیشتر نشان خواهد داد. علاوه بر این یک آمپلی‌فایر مجزا برای درایو هدفون‌های فول سایز و با امپدانس بالا درون V30 وجود دارد که نمی‌توانید آن را با رقبا مقایسه کنید.
    از طرف دیگر در V30 شاهد شخصی‌سازی‌های ویژه‌ای برای بهینه‌تر کردن کیفیت پخش صدا نیز هستیم. ال‌جی فیلترهای صوتی مختلفی را نیز برای دسترسی سریع کاربر به تنظیمات پخش صدا در V30 تعبیه کرده است. در V30 کاربر می‌تواند تنظیم‌های لازم را برای پخش صدا در باند چپ و راست داشته باشد.
    پشتیبانی از فرمت صوتی MQA، فرمت صوتی MQA که اختصار عبارت Master Quality Authenticated است، به عنوان یکی از جدیدترین فرمت‌های باکیفیت برای صدا شناخته میشود، این فرمت در کنار کیفیت صدای بالایی که دارد از حجم کمتری نیز برخوردار است، این امر باعث می‌شود تا استریم کردن فایل‌های صوتی MQA راحت‌تر انجام شود.
    در حال حاضر Tidal پشتیبانی جامع و کاملی را از این فرمت صوتی جدید انجام می‌دهد و انتظار داریم سایر سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اسپاتیفای و گوگل پلی موزیک نیز از این فرمت در آینده پشتیبانی کنند.


    2. مکان قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت

    حتماً به خوبی در جریان هستید که هر دو گوشی V30 و Note 8 دارای سنسور تشخیص اثر انگشت هستند، اما انصافا باید گفت سنسور تشخیص اثر انگشت در V30 در قسمت بهتری قرار گرفته است.
    در V30 شاهد حضور سنسور تشخیص اثر انگشت در قسمت مرکز پشت گوشی هستیم، این کار باعث می‌شود کاربر راحت‌تر فرآیند تشخیص اثر انگشت را با سنسور V30 انجام دهد، از طرف دیگر سنسور تشخیص اثر انگشت در نوت 8 در سمت راست لنز دوربین گوشی قرار گرفته است. این مکان برای قرار گرفتن تشخیص اثر انگشت جای مناسبی نیست و کاربر فرآیند تشخیص اثر انگشت را با دشواری انجام خواهد داد.
    از طرف دیگر ال‌جی در ساخت V30 خلاقیت به خرج داده است و سنسور تشخیص اثر انگشت عملاً کار دکمه پاور را نیز انجام می‌دهد. این کار باعث حذف دکمه مستقل پاور شده است. ناگفته نماند که سونی نیز سنسور تشخیص اثر انگشت و دکمه پاور را با هم یکی کرده است و در قسمت کنار گوشی‌های تراز اول اکسپریا شاهد حضور آن هستیم.
    با این حساب باید گفت بدون شک کاربر در حین تعامل با سنسور تشخیص اثر انگشت در نوت 8 با مشکل روبرو خواهد شد. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس 8 هم در جای خوبی قرار نگرفته است و در این زمینه گلکسی نوت 8 نسبت گلکسی اس 8 بهینه‌تر شده است.

    کاربر در گلکسی نوت 8 راحت‌تر می‌تواند سنسور تشخیص اثر انگشت را پیدا کند. سنسور تشخیص ضربان قلب و همچنین فلش دوربین نیز در گلکسی نوت 8 نسبت به گلکسی اس 8 تغییر مکان داده است تا کاربر تعامل راحت‌تری با این سنسورها داشته باشد. در مجموع باید گفت امیدواریم ساسمونگ در پرچمداران بعدی خود جای راحت‌تری را برای تعامل با سنسور اثر انگشت پیدا کند.


    3. قابلیت‌های بیشتر ویدئویی

    ویژگی‌های ضبط ویدئو در V30 نیز به یکی از نقاط قوت این گوشی دربرابر سایر پرچمداران 2017 تبدیل شده است. ال‌جی در گوشی V10 از قابلیتی شبیه به دوربین‌های DSLR به همراه تنظیمات دستی برای ویدئو‌ها تعبیه کرده بود. این قابلیت‌ اکنون در V30 بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد است.

    مهمترین ویژگی که به لحاظ ضبط ویدئویی در V30 به چشم می‌خورد قابلیتی است با نام Cine-log. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد ویدئو‌های خود را با فرمت خام Log ذخیره کند. جالب است بدانید فرمت log در دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه استفاده می‌شود.
    تصویری که در فرمت log گرفته شده است رنگ‌ کمی دارد، در نتیجه می‌توان پس از عکس و فیلم‌برداری، رنگ‌های بیشتری را به عکسی که گرفته شده است اعمال کرد. از طرف دیگر فرمت log به کاربر اجازه می‌دهد تا طیف دینامیک بیشتری در عکس‌برداری داشته باشد و سایه‌ها و هایلایت‌ها را با جزئیات بیشتری به تصویر بکشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر